OPF:MARPMSF Marketing of Small and Medium- - Course Information
MARPMSF Marketing of Small and Medium-sized Companies
School of Business Administration in KarvinaWinter 2013
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Zdeněk Bednarčík (seminar tutor)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Jan Urbánek (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je nejprve vymezit základní pojmy a seznámit studenty s charakteristikami a postavením malých a středních podniků v ČR a vyspělých tržních ekonomikách. Jelikož jsou MSP ve své podstatě daleko zranitelnější než firmy velké a mají vůči nim i řadu nevýhod, je třeba znát také možnosti jejich podpory a některé provozní a technické záležitosti. Důležité jsou v této souvislosti rovněž znalosti o rozhodování o zahájení podnikání, a protože v současném podnikatelském prostředí může uspět jen marketingově orientovaná firma změřená na uspokojování potřeb cílového trhu, je třeba se seznámit studenty i s řadou marketingových aspektů. Pokud marketing zjednodušeně chápeme jako proces získávání zákazníků pro výrobek nebo službu, je tato činnost nesmírně důležitá nejen pro velké firmy, ale také pro malé a střední podniky. Proto se předmět dále podrobně věnuje marketingové problematice, a to především problematice marketingové strategie a marketingovému plánování včetně metodických postupů a návodů, a dále možnostem využívání jednotlivých marketingových nástrojů při naplňování marketingových cílů těchto firem. Je nutné věnovat pozornost také fenoménu podnikatelského rizika, které je nedílnou součástí každé podnikatelské aktivity, a také budoucnosti a dalším možnostem rozvoje malého a středního podnikání.
- Syllabus (in Czech)
1. Základní pojmy
2. Postavení malých a středních podniků v ČR a tržních ekonomikách světa
3. Podpora malého a středního podnikání
4. Provozní a technické aspekty malého a středního podnikání
5. Rozhodnutí o založení vlastní existence
6. Tvorba základů marketingové strategie MSP pomocí plánovacích procesů
7. Podnikatelské plány a jejich příprava
8. Marketingové plánování - analýza situace
9. Sestavení marketingového plánu
10. Využívání marketingových nástrojů v činnosti MSP
11. Podnikatelské riziko
12. Budoucnost a další možnosti rozvoje MSP
13. Diskuse nad aktuálními problémy MSP
- Literature
- required literature
- Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání ve znění posledních změn a doplňků. info
- Zákon č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník ve znění posledních změn a doplňků. info
- HECZKOVÁ, M. Marketing malých a středních firem. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-356-0. info
- VEBER, J., SRPOVÁ, J. A KOL. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1069-2. info
- recommended literature
- BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1535-3. info
- KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., VACULÍK, J., KOPŘIVOVÁ, K., FORET,. Marketing - základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-558-X. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARPMSF