CVABPSCR Služby cestovního ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2015
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Šmíd (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milan Šmíd (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vysvětlit základní pojmy, specifikaci, rozdělení a charakteristiku jednotlivých služeb cestovního ruchu a jejich význam pro cestovní ruch.
Osnova
  • 1. Charakteristika služeb cestovního ruchu
    2. Služby cestovních kanceláří
    3. Požadavky na pracovníky cestovního ruchu
    4. Služby železniční dopravy
    5. Služby letecké a vodní dopravy
    6. Služby silniční a ostatní dopravy cestovního ruchu
    7. Celní a pasová služba v cestovním ruchu
    8. Služby pojištění v cestovním ruchu
    9. Služby cestovního ruchu pro specifické skupiny klientů
    10. Služby ubytovacích zařízení
    11. Služby stravovacích zařízení
    12. Lázeňské služby
    13. Služby turistických informačních center
Literatura
    povinná literatura
  • KOSTKOVÁ, M. Služby cestovního ruchu. Karviná, 2014. ISBN 978-80-7248-968-8. info
  • ORIEŠKA, J. Služby v cestovnom ruchu. 2. časť. Banská Bystrica: EkF UMB, 2011. ISBN 978-80-89090-94-5. info
    doporučená literatura
  • ORIEŠKA, J. Služby v cestovnom ruchu. 1. časť. Banská Bystrica: EkF UMB, 2011. ISBN 978-80-89090-93-8. info
  • GUČÍK, M. Cestovný ruch: Vybrané kapitoly. Banská Bystrica: EkF UMB, 2010. ISBN 978-80-89090-80-8. info
  • GUČÍK, M. a kol. Manažment cestovného ruchu. Banská Bystrica: EkF UMB, 2010. ISBN 978-80-89090-67-9. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Business travel and tourism. London: Routledge, 2001. ISBN 0-7506-43927. info
  • KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
Výukové metody
Přednáška s analýzou videozáznamu
Individuální konzultace
Laboratorní praktika
Studijní praxe
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Zpracování seminární práce na stanovené téma a její obhájení. 50 % povinná aktivní účast na seminářích.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž65
Přednáška26
Seminář13
Zkouška40
Celkem144
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.