CVAEN12 Němčina 1 - část 2.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2015
Rozsah
Přednáška 3 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova

  • 1. Text Messen
    Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, problematika prezentace firmy v zahraničí, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami v prostředí veletrhů nebo výstav
    2. Lexikologie
    Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu
    3. Ausstellungen
    Procvičování základních komunikačních dovedností, vyjádření požadavků vůči pořadateli při přípravě prezentace vaší firmy na zahraničním veletrhu, formulování a vyjadřování cílů a strategií ve vztahu ke klientům, přehled o situaci v oblasti veletrhů a výstav a o kontaktech.
    4. Test zu den Messen
    Opakování probrané látky
    5. Handel und Produkt
    Struktura a uspořádání akciové společnosti Karstadt Quelle AG, její strategické cíle a formy prodeje, slovní zásoba z oblasti obchodu, služeb a prodeje, reklamní text týkající se konkrétních výrobků, popis výrobků, druhy služeb a řemesel, reklamace zboží.
    6. Lexikologie zum Thema Handel und Produkt
    Inovační trendy v souvislosti s obchodní expanzí. Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
    7. Leseverstehen zum Thema Handel und Produkt
    Porozumění textu s rozborem a následnými cvičeními
    8. Test Handel und Produkt
    Opakování probrané látky
    9. Arbeitswelt
    Orientace v moderních trendech ve světě práce, navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami, popisování nových technologických trendů v oblasti výpočetní techniky a jejich možný vliv na budoucí život.

    10. Die Arbeit der Zukunft
    Zamyšlení nad novými trendy ve světě práce
    11. Lexikologie zur Arbeitswelt
    Slovní zásoba k tématu je procvičována formou čtení s porozuměním a korespondenčních úkolu.
    12. Grammatik zur Arbeitswelt
    Gramatika: stupňování přídavných jmen (Komparativ), podmiňovací způsob (Konditionalsätze), tvorba složených slov (Komposita), časová
    spojka "nachdem"
    13. Test zur Arbeitswelt
    Opakování a shrnutí učiva
Literatura
    povinná literatura
  • ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch für Handel und Unternehmen 2. Teil. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-300-5. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
    doporučená literatura
  • BERGER, J. a kol. Česko-německý a německo-český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
  • HÖPPNEROVA, V., MATĚNOVÁ, J., HLAVAČKOVÁ, Z. Obchodujeme německy. Ekopress, 1997. ISBN 80-901991-9-4. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Přímá výuka - 3 h (3x1 h.); samostudium 40 h; příprava na test 22 h; jiná zátěž 5 h; celková zátěž 70 h.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2. (v těchto pravidlech byla zohledněna specifika časového plánu kombinovaného studia)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.