OPF:PEMNKMKT Strategický marketing - Informace o předmětu
PEMNKMKT Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2018
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- 1. Úvod do strategického marketingu
Obecný úvod do marketingu, jeho definice, vývoj, současný stav a trendy ovlivňující celosvětové spotřební chování. Základní opakování nutných pojmů pro další využití v tomto předmětu. Vymezení strategického marketingu, jeho vývoje, současného stavu a budoucích trendů.
2. Plátna obchodních modelů
Vymezení obchodních modelů a jejich využitelnost při plánování strategií. Business Model Canvas ? plátno obchodního modelu, Lean Canvas ? štíhlé plátno, Value Proposition Canvas ? plátno poskytované hodnoty. Vliv externích faktorů a faktoru času při práci s plátny. Design pláten, jejich testování a hodnocení.
3. Marketingové situační analýzy
Vymezení marketingového prostředí. Podrobná charakteristika analýz využitelných pro makroprostředí, vnější a vnitřní mikroprostředí. Od PEST po STEER, 3C ? zákazníci, konkurenti, spolupracovníci, SWOT, BCG a GE. Zmíněny jsou také specifické analýzy nutné pro hlubší pochopení zkoumaných jevů.
4. Firemní trhy
Vymezení firemních trhů, B2B ? Business to Business. Základní charakteristika B2B, odlišnosti od B2C, principy nakupování na B2B, typy B2B. Současný stav B2B trhů v ČR, nové trendy.
5. Strategie a plánování
Vymezení strategie, marketingového strategického řízení a plánování. Definice vize a mise v rámci marketingového strategického řídícího procesu. Strategické cíle, jejich tvorba. Cílové skupiny.
6. Strategie podle marketingového mixu
Produkt a produktová politika. Strategické cíle v oblasti produktu, produktové strategie, základní a pokročilé koncepty. Cena a cenová politika. Strategické cíle v oblasti ceny, cenové strategie a taktiky. Distribuce a distribuční politika. Strategické cíle v oblasti distribuce, distribuční strategie. Marketingová komunikace a komunikační politika. Strategické cíle v oblasti komunikace, komunikační strategie.
- 1. Úvod do strategického marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- STOKLASA, M. a J. RAMÍK. Strategický marketing. Karviná: SU OPF, 2016. ISBN 978-80-7510-217-1. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978- 80-247-4150-. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P. a M. KOTLER. 8 strategií růstu: jak ovládnout trh. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0076-6. info
- MOORADIAN, T. A., K. MATZLER and L. J. RING. Strategic Marketing. Williamburg: Good Dog Publishing, 2012. ISBN 9780990542704. info
- HANZELKOVÁ, A., M. KEŘKOVSKÝ a O. VYKYPĚL. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: docházka na semináře, průběžný test.
Hodnotící metody: docházka na semináře min. 50 %, 1 průběžný test (30 % hodnocení), písemná zkouška (70 % hodnocení).Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 40 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Celkem 119 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2018/PEMNKMKT