PEMDPMAI Management inovací

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2020
Rozsah
24/0/0. Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(D)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prohloubit a rozšířit poznatky o současných přístupech k řízení inovačních procesů ve firmách, při tvorbě inovační strategie pro získání konkurenční výhody na národní a nadnárodní úrovni, pochopit význam kreativity, kultury a klimatu pro zavádění inovací, úlohu správy inovací jako součástí správy společnosti a jejich vysvětlení na příkladech případových studií.
Osnova
  • 1.Kontext inovací a modely inovačních procesů, teoretická východiska
    2.Kreativita a inovace, zdroje inovací
    3.Řízení inovačních procesů, nástroje a podnikatelské modely
    4.Inovační strategie a vyhledávání inovací
    5.Vývoj nových výrobků a služeb
    6.Měření inovační výkonnosti
    7.Vedení lidí a struktury pro podporu inovací
    8.Kultura a klima pro inovace
    9.Komercionalizace a difuze inovací, průmyslové a duševní vlastnictví
    10.Řízení znalostí a učení pro podporu inovací
    11.Řízení hodnotového řetězce, podnikatelských sítí a inovace
    12.Řízení inovačních projektů
    13.Správa inovaci v rámci správy společnosti
    14.Inovace a konkurenční výhoda v globálním světě
Literatura
    povinná literatura
  • DESCHAMPS, J., NELSON, B. Innovation Governance. Chichester: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58864-2. info
  • TIDD, J., BESSANT, J. Strategic innovation management. Chichester: John Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-45723-8. info
  • AHMED, P., SHEPHERD, CH.. Innovation management. Harlow: Pearson, 2010. ISBN 798-0-273-68376-6. info
  • TIDD, J., BESSANT, J. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1466-7. info
    doporučená literatura
  • TROTT, P. Innovation Management and Product Development. 5th ed. London: Prentice Hall. ISBN 978-0-273-73656-1. info
  • ČICHOVSKÝ A KOL. Inovace-generátor výkonnosti firmy. Praha: Adart, 2013. ISBN 978-80-87829-07-3. info
  • ČICHOVSKÝ, L.; BOHÁČEK, J.; URBAN, J. Moderní pojetí inovací a jejich typologií pro praxi. Praha: Adart, 2012. ISBN 978-80-90464-53-7. info
  • FRANKOVÁ, E. Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3317-3. info
  • VLČEK, R. Strategie hodnotových inovací. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-0485. info
Informace učitele
Zpracování seminární práce v rozsahu cca 10-15 stran s přihlédnutím k tématu dizertační práce, prezentace seminární práce v rámci rozpravy a zodpovězení 2-3 dotazů podle struktury předmětu z přednášené látky a doporučené literatury.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, léto 2023.