OPF:PEMNPOOR Obchodní organizace - Informace o předmětu
PEMNPOOR Obchodní organizace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Čt 11:25–13:00 A211
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMNPOOR/02: Út 13:55–14:40 A211, R. Bauerová - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program OPF, N_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních organizací s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti každé obchodní firmy. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - charakterizovat vývojové trendy obchodu a maloobchodu a aplikovat je na prostředí České republiky, Evropy i světa, - identifikovat používané strategie v obchodě včetně marketingových přístupů, vysvětlit jejich význam a praktickou aplikaci s ohledem na tržní prostředí, - pochopit principy lokalizace prodejen a metodické přístupy k vymezení zájmové oblasti prodejen a odhadu kupního potenciálu, což je východiskem pro plánování prodeje, - vysvětlit zásady modelování organizačních struktur v obchodě a formy koncentrace a kooperace v obchodě z hlediska budování postavení firem na trhu, - vyhodnotit problémy řízení lidských zdrojů v obchodě a maloobchodě a vybrat vhodnou motivaci pracovníků s ohledem na podporu prodeje, - analyzovat vhodné metody operativního managementu se záměrem zajištění plynulého obchodního provozu.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Vývojové trendy v obchodě
2. Strategie obchodních organizací
3. Marketingové cíle obchodních organizací
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy kooperace a koncentrace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů v obchodě
9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
10.Pracovní procesy v obchodním provozu
11.Organizace práce v obchodním provozu
12.Využití čárových kódů k řízení obchodu
13.Bezpečnostní management
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní organizace. Karviná: Su OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-043-6. info
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní společnosti. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-555-0. info
- doporučená literatura
- STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3. info
- CIMLER, P., D. ZADRAŽILOVÁ a kol. Retail Management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6. info
- RUSELL- JONES, N. Customer Relationship management. London: Financial World Publishing, 2002. ISBN 0-85297-609-9. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Známkou
Průběžný test (20 bodů) Písemná zkouška (80 bodů) - Informace učitele
- Vypracování průběžného testu. Je vyžadována 70% účast na seminářích.
Průběžný test musí být napsán před vlastní zkouškou. Možnosti e-konzultací s vyučujícím i osobních konzultací. Zkouška probíhá formou písemného testu, který slouží k ověření znalostí studentů z celého rozsahu předmětu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/PEMNPOOR