MU11163 Marketing

Matematický ústav v Opavě
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. RNDr. Kristína Smítalová, CSc.
Matematický ústav v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úvod do marketingu, cvičení Marketingové prostředí, Trh, cvičení Marketingový inf.systém,marketingový výzkum úvod, cvičení Marketingový výzkum – získávání informací, cvičení Kupní chování na trzích spotřebitelských a na trzích organizací, cvičení Segmentace , cvičení Marketingový mix – úvod, cvičení Produkt, Price , cvičení Place, Promotion, cvičení Záverečné hodnocení
Osnova
  • 1. Úvod
    1.1 Vymezení základních pojmů marketingu
    1.2 Filozofie marketingu
    1.3 Principy marketingu
    1.4 Úloha marketingu
    2. Marketingové prostředí
    2.1 Vymezení pojmu marketingové prostředí a jeho význam
    2.2 Účastníci marketingového prostředí
    2.2.1 Mikroprostředí podniku ( vedení,pracovníci,know-how)
    2.2.2 Mezoprostředí podniku (partneři,dodavatelé,zprostředkovatelé,zákazníci,konkurence)
    2.2.3 Makroprostředí podniku ( politika státu,legislativa,informace..)
    3.Marketingový informační systém
    3.1 Vymezení pojmů marketingové informace a marketingový informační systém
    3.2 Členění marketingového informačního systému
    3.3 Marketingový výzkum
    3.4 Marketingové rozhodování
    4.Trh, spotřebitelský trh a chování spotřebitele
    4.1 Vymezení pojmu trh pro marketingovou aplikaci,historické etapy vývoje trhu
    4.2 Vymezení pojmu spotřebitelský trh
    4.3 Charakteristika spotřebitelského trhu
    4.4 Hlavní faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele
    4.5 Kupní chování spotřebitele-role,typy
    5.Trh organizací a firem
    5.1 Vymezení pojmu trh organizací
    5.2 Kupní chování organizací a firem
    5.3 Faktory ovlivňující kupní chování organizací
    5.4 Marketingová strategie podniku
    6. Segmentace trhu
    6.1 Vymezení pojmu segmentace
    6.2 Výhody segmentace
    6.3 Kritéria segmentace
    6.4 Hlediska segmentace
    6.5 Tržní cílení,hodnocení a výběr segmentů
    7. Marketingový mix
    7.1 Marketingový mix ? 4P
    7.2 Produkt ? jako výrobek či služba
    7.3 Cena a její charakteristika
    7.4 Distribuce
    7.5 Promotion- komunikace
    Po každém tématickém bloku je cvičení změřené na praxi k danému tématu.
Literatura
    doporučená literatura
  • S. Majaro. Základy marketingu. Praha, 1996. ISBN 80-7169-297-2. info
  • E. J. Mc Carhy, W. D. Perreault. Základy marketingu. Praha, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
  • P. Kotler. Marketing a management. Praha, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Informace učitele
Účast na přednáškách a cvičeních
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.