V opoře studujeme na s. 59-66.
6. Základní nedostatky BP: volnost v psaní a vyjadřování, citační norma
Kapitola pojednává o dalších obtížích, s nimiž se setkávají pisatelé
BP. Jsou to v tomto případě nejprve volnost v psaní či nejednotnost
předepsaného žánru, nárůst "soukromé" perspektivy, neschopnost přesného
výrazu a konečně bezradnost v citování a neznalost citační normy.
V níže uvedeném příkladu ukažte na prvky ve stylu a jazykových prostředcích, které naznačují neúměrné prosazování osobnosti pisatele:
"V teoretické části mé bakalářské práce se chci zabývat samotným vznikem díla. Pokusím se rozebrat a snad i nějak pochopit proces mého tvoření. Jelikož vím, že bohužel nestačí říct jen to klasické klišé >takhle jsem to prostě cítil<, tak se chci pokusit odpovědět si na otázku: Co mě vlastně vede k tomu, že zaplním prázdný papír něčím a ani předem, přesně nevím čím. Co je moje inspirace? Můj způsob kresebného vyjádření není čerpání z dřívějších uměleckých stylů ani inspirace staršími mistry. Alespoň si to prozatím myslím. Ale myslet znamená hovno vědět, takže věnovat se tématu své inspirace a otázce vzniku čmáranic v mé bakalářské práci mi přijde jako dobrý krok. Krok k poznání mojí vlastní identity. Páni, ta předchozí věta zní jako pěkná sračka. Chci tím jen říct že v sobě mám celkem chaos a když mě takto pojatá bakalářka donutí popřemýšlet trošku o mým já, třeba si v sobě udělám trochu pořádek. To by mi mohlo pomoci s mojí další budoucností, protože zatím se řítím do pekel.
Praktická část se skládá z osmi kreseb většího formátu, v kombinované technice a tematicky zaměřených na podvědomí a vnější podměty.
Nejdřív je třeba ujasnit si, že tuto bakalářskou práci dělám pro sebe. Pro nikoho jinýho."
(Z vysokoškolských prací)