V opoře studujeme na s. 81-84.
Seminář k bakalářské práci 2
12. Formulace a argumentace v LV: text a identita tvůrce
V této kapitole jde především o další nešvary v argumentaci při tvorbě
odborného literárněvědného textu. Zde půjde zejména o otázky rozvíjení
básnického obrazu, tedy jakousi pseudointerpretaci, a ztotožňování
identity textu a tvůrce.
Samostudium
Úkol: "meditace" nad textem
„Po prvním přečtení sbírky o ní můžeme prohlásit, že je to sbírka lyrické poezie. Mnohdy samotné téma básně pouze tušíme, je nevyřčeno. Někdy máme kradmý pocit, že za básní ještě něco je. Nějaký tajný autorův svět, jako bunkr, který jsme si jako děti stavěli před ,dospěláky´.“ --- Pokuste se napsat kratší, stránkový text, ve kterém uvedený odstavec analyzujte a pokuste se navrhnout zlepšení, případně vypuštění toho, co je zcela mimo odborný text. Výsledek nejprve konzultujte s dalším výkladem, případné nejasnosti ještě s pedagogem.