Týden 4
4. Předpoklady realizace jevištního díla 3.
Scénický smysl se uplatňuje nejenom v příslušném umění, ale také ‘v životě’, jako má i život sám ve svých nejrůznějších vrstvách scénické aspekty, které se v příslušném umění využívají a které toto umění umožňuje specifickým způsobem uchopit a v souvislosti s jeho odpovídající reflexí i pochopit. Jde o smysl pro scéničnost a scénovanost vč. schopnosti je odlišit. Scéničnost je totiž nezbytnou vlastností veškeré tvořivé činnosti, která souvisí se vznikem scénických kreací, které byly před vznikem technických médií spojeny s divadlem a jejichž základní případ divadlo stále představuje.
Test 4
1. Čím se od sebe liší běžné a divadelní nahlížení běžné každodenní scény?
2.
Jak chápete pojem prostoru v souvislosti s prožíváním aktuálního dění?
3.
Vysvětlete pojmy spoluprožitek a odstup na dané scéně z běžného života.
Obrazová příloha
1. Divadlo kabuki s mostem - hanamiči
https://en.wikipedia.org/wiki/Hanamichi#/media/File:National_Theatre_of_Japan_-_Hanamichi_2018_10_21.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Noh#/media/File:Noh-stage.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Noh#/media/File:Noh3.jpg
4. Obřad kultu šintó
https://en.wikipedia.org/wiki/Shinto#/media/File:Miwa-shrine_Yutateshinji_A.JPG