Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 6

6. Divadelní lektorství I: existující a možné podoby praxe, problematika cílových skupin

Divadelní lektorství představuje přirozeně tu oblast uměleckého vzdělávání, která je studijnímu programu Kulturní dramaturgie v divadelní praxi nejbližší.

Následující tři setkání jsou zaměřena právě na podobu uměleckého vzdělávání, jak se realizuje v rámci divadelních institucí v celém jejich rozpětí – od malých divadel komorního typu po velká národní divadla. U nich všech se divadelní vzdělávání v poslední době velmi dynamicky rozvíjí: narůstá četnost aktivit, jejich rozmanitost, zájem ze strany publika, médií a pochopitelně i ze strany potenciálních lektorů.

To vše s sebou nese proměny dané oblasti, její „restrukturalizaci“, nové požadavky, výzvy a vize.


Otázky k 6. okruhu

  1. Stručně shrňte smysl a význam divadelního lektorství, resp. jeho cíle.
  2. Jaké aktivity ke své realizaci využívá?
  3. Jaké máte vy sami zkušenosti s divadelním lektorstvím – jako lektoři či jako diváci? Popište podobu daných aktivit/akcí. V čem byl jejich přínos a kde jste vnímali rezervy? Jaké bylo přijetí na straně diváků? (Nezapomeňte zmínit stránku propagační a dramaturgickou, cílovou skupinu atd.)
  4. V jaké divadelní instituci (typ či přímo název) byste měli zájem působit jako organizátoři podobných aktivit a proč?