Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 8

8. Kulturní aktivity knihoven, muzeí a galerií a dalších

Umělecké vzdělávání se nyní již systematicky rozvíjí – resp. rozsáhle realizuje – také v dalších kulturních institucích, které rovněž řadu svých aktivit přirozeně ke školákům a studentům, resp. k dětem a mládeži, směřují. I ony do realizace svých aktivit a akcí různým způsobem zapojují školní instituce (přičemž nezapomínají ani na ostatní cílové skupiny). 

Tuto praxi přitom provozovaly často už v době, kdy pojem „umělecké vzdělávání“ u nás ještě nebyl užíván či vůbec neexistoval (stačí vzpomenout na různá setkání v knihovnách, pořádaná u nás „od nepaměti“, jako např. besedy, autorská čtení, čtenářské soutěže apod.).

Téma je věnováno pestré a často velice nápadité škále podob, v jakých tyto instituce umělecké vzdělávání nabízejí.


Otázky k 8. okruhu

  1. Jaké kulturní aktivity umělecko-vzdělávacího typu pořádané tematizovanými institucemi vás v poslední době nejvíce zaujaly? Čím vás „na první pohled“ oslovily (ať už jste je navštívili, nebo ne)?
  2. Zvolte jednu konkrétní instituci z vašeho města či životního kontextu a představte její aktivity komplexně (včetně cílové skupiny, způsobu propagace apod.). 
  3. Pokud jste měli možnost osobní zkušenosti, jak tyto konkrétní aktivity hodnotíte (z hlediska přínosu, popř. záporů)?
  4. V jaké instituci (typ či přímo název) byste měli zájem působit jako organizátoři podobných aktivit a proč?
  5. Jmenujte klíčové vstupní dovednosti, schopnosti a znalosti, které jsou podle vás potřebné ke kvalitní realizaci takové pracovní pozice.
  6. Na co byste zde kladli hlavní důraz, jaké konkrétní aktivity a akce byste zde realizovali (resp. navrhli při pohovoru v rámci konkurzu na tuto pozici)?