Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 10

10. Profil lektora uměleckého vzdělávání: schopnosti, dovednosti, znalosti 1

Navzdory (přesněji řečeno „v důsledku“) jisté bezbřehosti činnosti lektora uměleckého vzdělání – jak se ozřejmila i v rámci předchozích témat – je zjevné, že tuto pozici nemůže zastávat každý. 

Kdo ji tedy zastávat může? 

Z předchozích témat rovněž vyplynula řada potřebných dovedností, schopností a znalostí, které jsou ke smysluplné realizaci uměleckého vzdělávání nezbytné. 

Které jsou ty klíčové vstupní – a které lze (přičemž je to nutné) získat až prostřednictvím samotné praxe?


Otázky k 10. okruhu

  1. Na základě vlastních zkušeností, četby i osobních setkání s lektory uměleckého vzdělávání formulujte klíčové vstupní dovednosti, schopnosti a znalosti potřebné ke kvalitní realizaci této pracovní pozice (resp. tohoto poslání).
  2. Ve které z nich cítíte vy sami své rezervy?
  3. Jak byste tento vlastní deficit v případě vážného zájmu o zastávání lektorské pozice řešili (krátkodobě a/či dlouhodobě)?
  4. V jaké instituci (typ či přímo název) byste měli zájem stát se lektorem uměleckého vzdělávání a proč?
  5. Na co byste zde kladli jako lektoři uměleckého vzdělávání hlavní důraz, jaké konkrétní aktivity a akce byste zde realizovali (resp. navrhli při pohovoru v rámci konkurzu na tuto pozici)?