Týden 9
9. Informační architektura
Devátá kapitola se věnuje informační architektuře, jejím předmětem jako i kritériemi, které by měla splňovat funkční webová stránka. Informační architektura je poměrně mladá disciplína. Vznikla pouze před několika léty. Za dobu své existence ovšem zaznamenala veliký růst a prošla řadou inovací. V této kapitole také uvedeme definici průkopníků v informační architektuře – L. Rosenfelda a P. Morvilla. Objasníme si, kdo je informační architekt, jaké musí mít znalosti a dovednosti, čím se při své práci nejčastěji zabývá. Nakonec se zamyslíme nad otázkou, zda je informační architektura důležitá.
Cíle kapitoly:
· Charakterizovat simulaci jako jednu ze základních vlastnosti virtuální reality;
· Uvést konkrétní příklady použití simulací v praxi;
· Charakterizovat e-learning a m-learning jako metody výuky ve virtuálním prostředí;
· Charakterizovat koncept tzv. rozšířené reality;
· Uvést na konkrétních příkladech nejpoužívanější aplikace rozšířené reality.
Ve studijní opoře studujeme strany 61-66.