Informační věda 2

Týden 8

8. Virtuální realita a simulace - kyberkultura, učení a výchova

Kapitola se týká vztahu virtuální reality a jedné z její důležité vlastnosti, která se čím dál, tím častěji využívá v praxi, a to nejenom v komerční sféře, ale i ve vědě, medicíně, v aplikovaných technických oborech, ale i ve školství. Tou vlastností je možnost simulace skutečného světa (resp. některých jeho aspektů) ve virtuálním prostředí. V této kapitole si také představíme některé (relativně nové) trendy ve vyučování, při kterých je virtuální realita nezbytným technologickým předpokladem, a to zejména e-learning a m-learning, ale také i na aplikace tzv. rozšířené reality (z angl. augmented reality).


Cíle kapitoly:

·  Charakterizovat simulaci jako jednu ze základních vlastnosti virtuální reality;

·  Uvést konkrétní příklady použití simulací v praxi;

·  Charakterizovat e-learning a m-learning jako metody výuky ve virtuálním prostředí;

·  Charakterizovat koncept tzv. rozšířené reality;

·  Uvést na konkrétních příkladech nejpoužívanější aplikace rozšířené reality.


Ve studijní opoře studujeme strany 52-60.