Studenti se seznámí se střihovým softwarem AVID Media Composer. Naučí se založit projekt, nastavit si klávesnici a interface a zkusí si střihnout krátkou sekvenci.
Studenti se seznámí s postupem práce střihače na celovečerním filmu od příprav až po závěrečné fáze postprodukce. Zaměří se na organizaci projektu ve střihovém software a seznámí se také s pojmy jako výběrka, hrubý střih, čistý střih a picture lock. Opora: str. 77-81
Studenti se seznámí s tvorbou filmového časoprostoru a základními pravidly pro jeho konstrukci. Naučí se také pravidla kontinuity. Opora: str. 14-33
Studenti se seznámí s filmovými experimenty Lva Vladimiroviče Kulešova z roku 1919 a bude jim odhalen základní princip montáže. Opora: str. 18
Studenti se seznámí se základními pravidly pro konstrukci filmového prostoru. Zopakují si tak látku z předchozích hodin na příkladech současných filmů. Opora: str. 14-33
Studenti se seznámí s možnostmi vyjadřování času ve filmu a křivkou zrání záběru. Opora: str. 38-61
Studenti prezentují své fotoscénáře – postupy práce. Učí se přijímat konstruktivní poznámky svých kolegů a hledat možnosti nápravy vzniklých problémů v tvůrčí diskusi vedené pedagogem. Opora: str. 8-15
Student si vybere jednu scénu z celovečerního hraného filmu, kde dochází k pronásledování. Tuto scénu rozebere a ukáže na ní způsob práce s časem a prostorem. Opora: str. 38-61
Studenti se seznámí s funkcí detailu ve střihové skladbě hraného filmu. Opora: str. 10-12
Studenti se seznámí s funkcí celku ve střihové skladbě na příkladech současných filmů. Opora: str. 9
Na příkladu taneční sekvence se studenti prakticky naučí, jak se dá stříhat pohyb. Opora: str. 81-84
Studenti prezentují střižené sekvence se zaměřením na pohybové návaznosti. v tvůrčí diskuzi se učí přijímat konstruktivní kritiku a hledat optimální řešení vzniklých skladebných problémů. Opora: str. 81-84
Na příkladu sekvence hraného filmu se studenti naučí, jakým způsobem může střihač ovlivnit herecký výkon. Opora: 65-68