Dějiny literární kritiky<

Úvodní informace

Organizace kursu

Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.

Studijní opora předmětu sleduje tyto cíle:

  • Formuluje v souladu se sylabem základní témata obsahu předmětu, a to tak, aby si student osvojil podstatu sdělovaného tématu prostřednictvím náležité terminologie.
  • Řídí proces učení (osvojení poznatku až do úrovně komunikace poznatkem): výkladový text je doplňován různými distančními prvky, zejména osvětlujícími příklady (aplikacemi), kontrolními otázkami a úkoly, jež poznatek upevňují.
  • Propojení hlavního výkladového textu a systému autoevaluačních činností v systému moodle zajistí osvojení učiva v postupných krocích.
  • Student je přitom ve studiu řízen a podporován nejen studijní oporou, ale i kontaktem s učitelem – ve fázi přímé výuky, při konzultacích a prostřednictvím elektronické individuální nebo skupinové komunikace.

    Tipy ke studiu

    Během samostudia budete systémem úloh a testů vedeni tak, abyste si osvojili klíčové poznatky. Účinné je provádět další evaluaci své činnosti, např těmito činnostmi:

    • Zamyslete se nad formulací cíle kapitoly (či celého předmětu): :
      • Dokážu zpaměti vysvětlit pojem/pojmy, který je součástí popisu cíle?
      • Uvědomuji si vztahy mezi dílčími cíli?
      • Chápu posloupnost cílů?
    • Pokud nastanou o splnění cíle studia pochybnosti (přestože jste absolvovali sadu úloh v moodlu), vraťte se ke klíčovým pojmům.
      • Pamatuji si klíčová slova?
      • Znám jejich obsah?
      • Umím vysvětlit definici, která obsah pojmu charakterizuje?
      • Odhaluji při definování vztahy mezi pojmy?
      • Užívám náležitého jazyka při definování, vysvětlování a usouvztažňování pojmů? obsahu pojmu?
      • Doplňuji si znalosti o klíčových pojmech (a vztazích mezi nimi) z doporučené literatury?
    • Je užitečné provést revizi práce při vyplňování úkolů:

      • Které z úkolů jsem dokázal splnit bez opory textu?
      • Jsem schopen splněný úkol popsat, tedy zpaměti reprodukovat jeho zadání, proces řešení, výsledek a jeho zdůvodnění?