Kultura řeči

13. Korespondence ve veřejném prostoru

Úkolem výkladu tohoto tématu je poukázat na zásady kultivovaného psaní veřejné korespondence - mailů, pozvánek, ev. reklamních sdělení atd. Studenti jsou seznámeni s praktickými příručkami, které se tomuto tématu věnují, a s některými praktickými ukázkami mailové, úřední a obchodní korespondence. Rozbor ukázek se však týká spíše chyb.
Nejde tedy o systematický výklad toho, jak správně psát (na to existují příručky a výklad Internetové jazykové příručky; formální šablony), ale jde o to poukázat na důležitost kultivovanosti veřejné korespondence, která je nejen individuální vizitkou autora, ale také vizitkou organizace nebo firmy. Kultivované psaní totiž neznamená jen naplnit schéma úředního dopisu nebo určitou formu reklamního sdělení.  

Ve studijní opoře studujeme strany 106-116.

Následující