Public Relations

Korespondenční úkol

Navrhněte mediální kampaň pro studentský multižánrový Festival Na cestě, který proběhne v termínu podzim příštího roku (délka konání 4 dny). Vzhledem k tomu, že festival zatím nemá jasný program, pracujte s verzí programů minulých (viz webové stránky festivalu).

Podrobně rozvrhněte plán prezentace v mediích (placená i neplacená): časový rozvrh jednotlivých aktivit s patřičnými doplňky (tiskové zprávy, pozvánky…). Připravte návrh forem a nástrojů, kterými bude možné oslovit veřejnost. Navrhněte, jakým způsobem a prostřednictvím jakých kanálů, včetně konkrétních médií, by měla komunikace probíhat.  Cílem je odpovědět na otázky:

  • Které nástroje využít?
  • Jaká bude forma komunikace?
  • Jaké je hlavní sdělení, které by mělo být komunikováno?
  1.  Definujte profil festivalu (zaměření akce a „produkt“ = to, co nabízí).
  2.  Zhodnoťte vizuální prezentaci festivalu: je dostačující, měnili byste na ní něco?
  3.  Definujte cílovou skupinu diváků: pro koho je festival určen (východisko pro mediální kampaň).
  4.  Navrhněte možné kroky propagace festivalu: mediální propagace (= strategie komunikace).
  • Vypracujte komplexní návrh harmonogramu oslovování, kontaktování médií a zveřejňování písemných a jiných informací v rozpětí desetiměsíčního předstihu (festival se koná v listopadu), mediální plán pečlivě načasujte s ohledem na termíny uzávěrek pro dodání podkladů poskytovatelům reklamního prostoru, naplánujte termíny tvorby obsahů (např. i podle času copywritera, grafika…).
  • Vypracujte medialist – co nejkomplexnejěší seznam médií a konkrétních kontaktů, na které budete směřovat tiskové a jiné informace, s přihlédnutím k zaměření akce a co největší snaze vytěžit mediální prostředí pro zveřejnění informací (tisk, TV, rozhlas, webové servery, školní servery), média lze rozdělit do několika oblastí (regionální, zpravodajská, se zaměřením na kulturu, školství…).
    • Podoba: název média, adresa, webová adresa, kontakty na příslušné redaktory = email, zaměřeno na média (noviny, časopisy, TV, rozhlas, internetová média) v Moravskoslezském kraji (s důrazem na Ostravsko a Opavsko) – a to se zaměřením na kulturu a vzdělávání.
  • Detailně vypracujte harmonogram zveřejňování oficiálních tiskový informací a určete termín konání tiskové konference (kdy se bude konat), kde ji zrealizujete, která média oslovíte a co jim nabídnete, aby se zúčastnila konference, doplňte podklady o „fiktivní“ tiskovou zprávu, která bude distribuována bezprostředně před festivalem.
  • Promyslete další možnosti mediální propagace: webová prezentace festivalu (vyjděte ze současného webu, zhodnoťte dostatky a nedostatky, navrhněte jeho úpravu), promyslete možnosti prezentací na sociálních sítích (navrhněte obsahovou strategii pro sociální sítě – Facebook a Instagram, aby se vhodně doplňovaly a informačně nedublovaly, navrhněte atraktivní způsob, jak na akce festivalu na sociálních sítích upozornit). Jak lze využít tento mediální prostor? (informování X soutěže…), zkuste najít možnosti, jak zaujmout veřejnost
  • Zamyslete se nad možnostmi propagace pomocí blogu a direct-mailingu.
  • Zvažte netradiční formy mediální prezentace: eventy, akce ve veřejném prostoru (zamyslete se nad způsoby, kterými by bylo možné veřejnost informovat – např. průvody, jiné typy setkání): navrhněte termíny, kdo by realizoval?
  • Promyslete možnosti tištené propagace festivalu: jaké prospekty, pozvánky, plakáty a další materiály lze využít a jak je uplatnit?
  • Která média by bylo podle vás vhodné oslovit pro mediální propagaci?
Reklama v médiích a jinde: jak ji lze využít, navrhněte možné způsoby propagace s ohledem na nízké finanční zdroje (10 tisíc Kč) – výlep, billboardy, reklama v médiích, světelné tabule, zastávky atd., vyhledejte možnosti uplatnění v Opavě!

Vypracovaný úkol zašlete vyučujícímu.