Základní terminologie při práci s filmovou a televizní kamerou. Student předmětu Základy kamery se seznámí nejprve s kamerou, jako nástrojem filmové řeči. Opora Základy kamery I, s. 6–12
Objektiv fotografické a filmové kamery je okem kameramana a proto je její nejdůležitější částí. Student/ka se seznámí s optickými parametry objektivů a jejich využitelností pro narativní funkci filmové řeči. Opora Základy kamery I, s. 12–18
Pohyb jako základní kamerový nástroj filmové řeči. Student/ka se seznámí se všemi druhy pohybovosti využitelnými ve filmu. Dokáže pracovat s pohybem na časové ose a rytmizovat jej. Opora Základy kamery I, s. 25–29
Rám jako druhý nejsilnější kamerový nástroj filmové řeči. Student/ka se seznámí s funkcí rámování, které vytváří vizuální dramatizaci příběhu a otevírá možnost pro zapamatování divákovi předložených scén. Opora Základy kamery I, s. 30–35
Filmový prostor jako základní parametr uvěřitelnosti zobrazovaného příběhu. Student/ka se seznámí se všemi praktickými postupy jak vyvolat iluzi prostorovosti na dvoudimenzionální plátně při projekci filmového obrazu. Skripta Základy kamerové tvorby s. 16–45, 182–186
Televizní kamera, její dnešní funkce a využití. Student/ka se seznámí s televizní kamerou a více kamerovým řetězcem a způsoby využití sekvenčního natáčení. Skripta Základy kamerové tvorby s. 112–117, 127–129, 134–136, 162–166