Podmínky absolování předmětu (udělení zápočtu)
(vypracování práce, temata zpracování diagnostiky).
Předmět pedagogické diagnostiky. Typy pedagogické diagnostiky. Úkoly pedagogické diagnostiky. Etapy diagnostického procesu.Proč význam PEDAGOGICKÉ diagnostiky v
současnosti narůstá.
Objektivní
pedagogická diagnostika jako první krok správného pedagogického působení. Důležité:
1. Rozpoznání
určitého stavu (zjištění a charakterizování stavu rozvoje individuality).
2 . Stanovení/určení
příčin nedostatků.
3. Navržení dalších
výchovných opatření, prognóza (návrhy a plány pro další rozvoj žáka, pro
odstranění příčin nedostatků).
Vztah pedagogické, psychologické a
pedagogicko-psychologické diagnostiky.
Otázka k zamyšlení: Moderní pedagogika je explanativní. Jak to souvisí s pedagogickou diagnostikou?
Literatura k studiu
GAVORA,
P.: Akí
sú moji žiaci.
Bratislava: Práca,
1999.
GONDOVÁ,
M.: Všeobecná teória
pedagogickej
diagnostiky. Banská Bystrica: PF UMB, 1997.
HRABAL,
V.: Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989.
KOŠŤÁLOVÁ,
H. a kol.: Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení.
Praha: Portál, 2008.
KOUTEKOVÁ,
M: Všeobecná teória pedagogickej diagnostiky. Banská Bystrica: 1987.
KOMPOLT,
P.: Pedagogická diagnostika. Bratislava: FF UK, 1992.
MOJŽÍŠEK,
L.: Teoretické základy pedagogickej
diagnostiky. Praha: SPN, 1986.
SVOBODA,
M. a kol.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ZELINKOVÁ,
O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdelávací
program. Praha: Portál. 2007.