Pedagogická diagnostika

Týden 3


Proces pedagogické diagnostiky - dlouhodobý, spirálovitě probíhající proces, který musí brát v úvahu všechny systémy, které ovlivňují vývoj jedince.

ETAPY:

1)Diagnostický cíl a předmět (tzn. vymezení, upřesnění a formulace diagnostického cíle a předmětu)
2)Sběr a získávání diagnostických údajů (zde provádíme vlastní pedag.diagnostikování)
3)Zpracování diagnostických dat – třídění, analýza dat
4)Interpretace údajů a jejich hodnocení
5)Formulace diagnost. závěrů a návrhy pedagogických opatření

Pozn. v literatuře odlišné pojmenování etap a jejich rozsah.


CO VŠE PEDAG.DIAGNOST. ZAHRNUJE

obsahová složka (úroveň vědomostí, zručností, způsobilostí, návyků),
procesuální složka (jakým způsobem výchovně vzdělávací proces probíhá),
emocionálně-sociální úroveň žáka,
úroveň psychických funkcí (proces poznávání, myšlení, paměť, pozornost atd.),
anamnestické údaje (údaje o žákovi, rodině, prostředí v němž žije, jeho minulost),
diagnostika práce učitele a použitých metodických postupů,
- analýza a syntéza všech získaných poznatků vyvození závěrů plánovaní dalších kroků.