Somatopedie
2. Téma Vymezení kategorie tělesného postižení
Cílem je umět:
- Definovat jednotlivé kategorie tělesného postižení.
- Rozpoznat charakteristiky jednotlivých postižení.
- Popsat hlavní aspekty mozkové obrny a epilepsie.
Literatura:
- BARTOŇOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. Specifika školní zralosti u dětí s tělesným postižením a možnosti speciálně pedagogické diagnostiky. In Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o. Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. první. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o., Praha 2019, 2019, s. 61-128. Školní zralost 4. ISBN 978-80-7496-421-3.
- OPATŘILOVÁ, D. Somatopedické simulační techniky a intervence. První. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 86 s. ISBN 978-80-210-9345-4.
- OPATŘILOVÁ, D. Speciálněpedagogická diagnostika somatopedická. první. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 110 s. ISBN 978-80-210-9346-1.
- OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s tělesným postižením. Metodická příručka. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 268 s. ISBN 978-80-210-5578-0.
- VÍTKOVÁ, M. Somatopedie. Opava: FVP SU v Opavě, 2020.
Korespondenční úkol: Vypracujte písemně v rozsahu 1 - 2 A4 stručnou charakteristiku jednotlivých kategorií tělesného postižení a navrhněte příklady podpůrných opatření pro osoby s mozkovou obrnou a epilepsií. Uložte do odevzdávárny.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.slu.cz/el/fvp/leto2025/UPPVMP022/5796078/Somatopedie_2019_SU_lspqzgyo.pdf