Inkluzivní pedagogika

Téma 5. Poradenství

Obsah tématu:

Poradenství pro děti a žáky (ŠPP, ŠPZ, SRP, SVP) v souvislosti s inkluzivním systémem vzdělávání obecně.

Školní poradenské pracoviště ŠPP, tým, cíle, úkoly, charakteristika.

Školské poradenské .zařízení PPP, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika.

Školské poradenské zařízení SPC, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika.

 

Co by se měl student naučit:

  • Vyjmenovat a popsat náplň práce v jednotlivých zařízeních poradenského typu;
  • Charakterizovat ŠPP;
  • Charakterizovat roli školního speciálního pedagoga;
  • Charakterizovat PPP;
  • Charakterizovat SPC
  • Popsat SRP v duchu návaznosti na vzdělávání dětí se zdravotním postižením;
  • Popsat SVP v duchu návaznosti na ambulantní práci s dítětem a jeho rodinou.


Studijní materiály: (vloženy v IS)

  • Studijní text Inkluzivní pedagogika (2019), kapitola 2 (výběr konkrétních podkapitol)
  • Kniha  Poradenský systém pro…
  • Vyhláška č. 72/2005, ve znění pozd. předpisů.
  • Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů (zaměřeno na SRP)
  • Metodický pokyn upřesňující podrobnosti týkající se obsahu výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče.

Průběžný úkol:

Prostudujte náplň práce a cíle PPP a SPC  a pokuste se vytvořit tabulku, která by jasně ukázala heterogenitu i homogenitu podstaty procesů a práce v těchto zařízeních. Úkol zpracujte písemně do nadcházejícího semináře.