Inkluzivní pedagogika
Téma 4. Podmínky a faktory inkluzivního vzdělávání
Obsah tématu:
Podmínky a
faktory inkluzivního vzdělávání (personální, organizační, psychosociální,
materiální ad.) Inkluzivní vzdělávání, vyučování a didaktika, přístupy
individualizace a diferenciace.
Co by se měl student naučit:
- Vyjmenovat různé faktory, které souvisí s efektivitou inkluzivního vzdělávání
- Charakterizovat termíny, které souvisí s inkluzivním vzdělávání, vyučováním a didaktikou;
- Popsat individualizaci a diferenciaci jako konkrétní inkluzivní přístup;
- Popsat diagnostické a intervenční činnosti nezbytné v inkluzivním vzdělávání.
Studijní materiály: (vloženy do IS)
- Studijní text Inkluzivní pedagogika (2019), kapitola 3 a kapitola 4 (výběr konkrétních podkapitol)
- Index inkluze (Ainscow, 2012)
- Školský zákon č. 561/2004 Sb., ve znění pozd. předpisů
- Vyhlášky č. 27/2016 a 72/2005, ve znění pozd. předpisů.
Průběžný úkol:
Připravte se na diskuzi
ohledně faktorů a rizik, které se týkají inkluzivní školy, a to se zaměřením na
pedagogický sbor a na žáky samotné, tedy na lidské zdroje efektivní práce.