Inkluzivní pedagogika

Téma 4. Podmínky a faktory inkluzivního vzdělávání

Obsah tématu: 

Podmínky a faktory inkluzivního vzdělávání (personální, organizační, psychosociální, materiální ad.) Inkluzivní vzdělávání, vyučování a didaktika, přístupy individualizace a diferenciace.

 

Co by se měl student naučit:

  • Vyjmenovat různé faktory, které souvisí s efektivitou inkluzivního vzdělávání
  • Charakterizovat termíny, které souvisí s inkluzivním vzdělávání, vyučováním a didaktikou;
  • Popsat individualizaci a diferenciaci jako konkrétní inkluzivní přístup;
  • Popsat diagnostické a intervenční činnosti nezbytné v inkluzivním vzdělávání.

 

Studijní materiály: (vloženy do IS)

  • Studijní text Inkluzivní pedagogika (2019), kapitola 3 a kapitola 4 (výběr konkrétních podkapitol)
  • Index inkluze (Ainscow, 2012)
  • Školský zákon č. 561/2004 Sb., ve znění pozd. předpisů
  • Vyhlášky č. 27/2016 a 72/2005, ve znění pozd. předpisů.

Průběžný úkol:

Připravte se na diskuzi ohledně faktorů a rizik, které se týkají inkluzivní školy, a to se zaměřením na pedagogický sbor a na žáky samotné, tedy na lidské zdroje efektivní práce.