Inkluzivní pedagogika
Téma 5. Poradenství
Obsah tématu:
Poradenství pro děti a
žáky (ŠPP, ŠPZ, SRP, SVP) v souvislosti s inkluzivním systémem
vzdělávání obecně.
Školní poradenské
pracoviště ŠPP, tým, cíle, úkoly, charakteristika.
Školské poradenské .zařízení
PPP, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika.
Školské poradenské
zařízení SPC, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika.
Co by se měl student naučit:
- Vyjmenovat a popsat náplň práce v jednotlivých zařízeních poradenského typu;
- Charakterizovat ŠPP;
- Charakterizovat roli školního speciálního pedagoga;
- Charakterizovat PPP;
- Charakterizovat SPC
- Popsat SRP v duchu návaznosti na vzdělávání dětí se zdravotním postižením;
- Popsat SVP v duchu návaznosti na ambulantní práci s dítětem a jeho rodinou.
Studijní materiály: (vloženy v IS)
- Studijní text Inkluzivní pedagogika (2019), kapitola 2 (výběr konkrétních podkapitol)
- Kniha Poradenský systém pro…
- Vyhláška č. 72/2005, ve znění pozd. předpisů.
- Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů (zaměřeno na SRP)
- Metodický pokyn upřesňující podrobnosti týkající se obsahu výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče.
Průběžný úkol:
Prostudujte náplň práce a
cíle PPP a SPC a pokuste se vytvořit
tabulku, která by jasně ukázala heterogenitu i homogenitu podstaty procesů a práce v těchto
zařízeních. Úkol zpracujte písemně do nadcházejícího semináře.