Strategický marketing

Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace kurzu

Charakteristika kurzu

Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné předměty včetně zpracovávání diplomových prací.

Organizace kurzu

Výuka kurzu je organizována do tří prezenčních tutoriálů.

V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 3 tutoriálů, kde každý tutoriál obsahuje prezentace v PowerPointu, cvičný test a odkazy na externí zdroje materiálů. 

Podmínky absolvování

Dle sylabu předmětu je nutnou podmínkou pro absolvování předmětu dosažení 60% bodů z případové studie a závěrečné písemné zkoušky, viz níže. Případová studie - max 15 bodů. Závěrečná písemná zkouška – max. 40 bodů. Celkem max. 55 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60% bodů, viz níže.

Závěrečný test je pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech (rozsah = některé věci jsou v tutoriálech pouze zkratkovitě kvůli času/předpokladu, že to již znáte, proto si to budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Přednášky nahrané v Moodlu neobsahují všechny příklady, které na tutoriálech probírám a vysvětluji. 
Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky". 

Hodnocení předmětu:

  • A: 55-52 bodů
  • B: 51-48 bodů
  • C: 47-43 bodů
  • D: 42-38 bodů
  • E: 37-33 bodů
  • F: 32 a méně bodů

Struktura kapitol

  1. Metodologie strategického marketingu
  2. Strategické marketingové řízení
  3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí
  4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.
  5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu
  6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
  7. Metodika firemní marketingové strategie
  8. Mezinárodní marketingové strategie.
  9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
  10. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
  11. Strategie a plánování cenové tvorby
  12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby


Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Literatura

Povinná:

SHARP, B., 2019. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy Omega. ISBN 9788075859112.

STOKLASA, M. a J. RAMÍK, 2016. Strategický marketing. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-217-1.

 

Doporučená:

CHERNEV, A., 2019. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press. ISBN: 978-1936572595.

DIB, A., 2020. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2591-3.

KOTLER, P., G. ARMSTRONG a M. O. OPRESNIK, 2018. Principles of marketing. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-22017-8.

TAHAL, R., 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.