Marketingový výzkum

Blok 1 - organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace kurzu a podmínky absolvování
Podmínky předmětu:
Vypracování případové studie a její odevzdání do 20.5. zde v Moodlu – nutná podmínka k zápočtu. Podrobné informace níže.
Písemný zápočet – max. 40 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60% bodů.

Studijní literatura:
Studijní materiály v Moodlu (moje materiály v powerpointu - 3 tutoriály a jedna prezentace pro samostudium).
Doporučuji knihu KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ L. a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6. Kvalitně napsaná publikace, která Vám pomůže nejen absolvovat tento předmět, ale úspěšně zvládnout BP a DP.
Závěrečný zápočet bude pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech! (rozsah = 3 tutoriály, 1 prezentace aplikace MV, relevantní kapitoly skript Bednarčíka) Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Tutoriály nahrané v Moodlu neobsahují všechny příklady, které probírám a vysvětluji na tutoriálech = přijďte, ptejte se. 
Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky".
Facebooková skupina "Marketing OPF Karviná" - kde najdete mnoho článků z praxe, abyste se nemuseli něco "šprtat nazpaměť", ale dovedli si jednoduše představit, co probíraná látka znamená v praxi. 

Struktura předmětu:

1. Předmět a typologie marketingového výzkumu.

2. Informační zajištění marketingového výzkumu, marketingový informační systém, databázový marketing.

3. Metody marketingového výzkumu, kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum.

4. Návrh a příprava marketingového výzkumu.

5. Realizace marketingového výzkumu.

6. Tvorba dotazníku, typy otázek, struktura, škálování.

7. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.

8. Využití dalších matematicko-statistických metod v marketingovém výzkumu.

9. Regresní a korelační analýza a prognózování časových řad.

10. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů.

11. Interpretace a prezentace výsledků výzkumu.

12. Řízení marketingového výzkumu, etika výzkumu.

13. Aplikace marketingového výzkumu.


Případová studie

Nutnou podmínkou připuštění k zápočtu je zpracování případové studie a její odevzdání zde v Moodlu do 20.5. Jakýkoliv pokus o podvod (stejný text u více studentů, chybné vyplnění apod.) bude potrestán -10 body k zápočtu, stejně tak pozdní odevzdání. Ve složce studijních materiálů jsou 3 varianty (A, B, C). Podle počátečního písmene Vašeho příjmení zpracujete jednu z variant: příjmení A-J zpracují variantu A, příjmení K-P zpracují variantu B, příjmení R-Z zpracují variantu C.

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Literatura

Povinná:

KOZEL, R. a kol., 2015. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.

TAHAL, R. a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8. 


Doporučená: 

HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.

MALHOTRA, N. K., D. NUNAN a D. F. BIRKS, 2017. Marketing Research: an applied approach. New York: Pearson. ISBN 9781292103129.

SAUNDERS, M., P. LEWIS a A. THORNHILL, 2015. Research methods for business students. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-01662-7.