Mezinárodní marketing
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Mezinárodní marketing
Info
Období
léto 2022

Vážené studentky a vážení studenti,

většina z Vás má za sebou absolvovanou řadu marketingových disciplín. Obchodní aktivity ale neprobíhají pouze na tuzemském trhu,

ale po celém světě mezi jednotlivými zeměmi. Tyto země se liší úrovní ekonomiky, právním i politickým prostředím. Velký význam mají kulturní specifika.  Znalost těchto odlišností podmiňuje marketingové aktivity a volbu obchodních metod a marketingových nástrojů.

Tyto specifické marketingové přístupy v mezinárodním prostředí jsou náplní předmětu mezinárodní marketing. Doufáme, že bude předmět zajímavý a zaujme Vás.  Znalosti a dovednosti z této oblasti Vám umožní lépe se v mezinárodním prostředí zorientovat.

Přejeme úspěšné studium

Halina Starzyczná (garant předmětu a přednášející 1. až 3. přednášky)

Michal Stoklasa (přednášející 4. ...)


Kapitola obsahuje:
1
Diskusní fórum
4
Web
Kapitola obsahuje:
1
Složka
Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
Odpovědník

Organizace výuky, komunikace, hodnocení

Rozcestník
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
  • Rozvrhvyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace předmětu

1.    Zpracování seminární práce ve skupinách a její odevzdání v IS vždy před její prezentací (viz samostatný dokument o SP- odevzdávárna). Bodové ohodnocení – 15 bodů

2.    Absolvování závěrečného testu (bodové ohodnocení – maximálně 40 bodů)

3.    Dobrovolné úkoly – zpracování nad rámec bodového ohodnocení.

Klasifikační stupnice:

A

55 - 52

B

51 – 48

C

47 – 43

D

42 – 38

E

37 - 33

Struktura předmětu

1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické 
3. Mezinárodní právní a politické prostředí
4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální
5. Mezinárodní výzkum trhu
6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu
7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu 
8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh
9. Mezinárodní výrobková strategie
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační proces

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Literatura

Povinná:

MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5366-9.

STARZYCZNÁ, H. a M. STOKLASA, 2020. Mezinárodní marketing. Karviná: OPF SU. 

 

Doporučená:

CATEORA, P. R., M. C. GILLY a J. L. GRAHAM, 2019. International marketing. New York: Mc Graw Hill. ISBN 978-1260547870.

TERPSTRA, V., J. FOLEY A R. SARATHY, 2016. International Marketing. Naper Publishing Group. ISBN 978-0981729381.

Studijní materiály

Informace k materiálům

Veškeré nutné materiály najdete ve složce učebních materiálů předmětu. 


Předmět je strukturován do 12. přednáškových bloků, viz organizační blok a 1. přednáška, proto je i 12 prezentací v Powerpointu. 

Učební materiály
Dokumenty a další podklady k výkladu.

Otázky, testy, úkoly

Úkoly, seminární práce

Zde najdete odkaz na odevzdávárnu, kde nahrajete svoje dobrovolné úkoly a seminární práce.

Odevzdávárny
Domácí úkoly, sběr souborů.