Řízení lidských zdrojů

Blok 1 - organizace studia

Komunikace

  • konzultace jsou možné osobně, emailem případně telefonicky
  • studenti mohou využít kontaktů z osobní karty vyučujícího
  • ke komunikaci studentů s vyučujícím a mezi sebou můžete využít diskuzního fóra v MS-Teams
  • studenti v případě potřeby také mohou sdílet materiály mezi sebou pomocí Poskytovny předmětu
  • Organizace studia

    Výuka bude realizována živě v čase dle rozvrhu na příslušné učebně. 

    Obsah přednášek a seminářů

    Výuka bude realizována dle seznamu témat, který je uveden v sylabu předmětu.


    Cíl, sylabus a podmínky absolvování

    Cíl předmětu:

    • Cílem předmětu je seznámit posluchače s podstatou, významem a terminologií Řízení lidských zdrojů a jeho interdisciplinární povahou. Důraz bude kladen na kritické hodnocení praxe a potřeb personalistiky v současných českých podnicích a organizacích. Předmětem diskuze budou hlavní obsahové úkoly personálního řízení v podnicích a institucích s důrazem na morální aspekty a kooperativní partnerství zaměstnance a zaměstnavatele.

    Sylabus kurzu:

    1. Teoretické vymezení východisek Řízení lidských zdrojů (ŘLZ)
    2. Personální strategie a plánování v ŘLZ
    3. Analýza a specifikace pracovních míst, vytváření pracovních míst
    4. Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců
    5. Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
    6. Pracovní doba a pracovní prostředí
    7. Řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovníků, odměňování a motivace zaměstnanců
    8. Pracovní vztahy a kolektivní vyjednávání


    Požadavky na ukončení předmětu:

    1. případová studie: max. 20 bodů
    2. odevzdání vyplněných dotazníků: max. 20 bodů

    2. zkouškový test:     max. 60 bodů

    • Případová studie zpracovaná ve formě prezentace v PowerPointu se zapracováním podnětů z diskuze v semináři bude uložena do příslušné odevzdávárny IS SU https://is.slu.cz/auth/el/opf/leto2023/PEMNPRLZ/ode/prezentace_seminar_ls_2023/
    •  do 10 dnů od prezentace v semináři.
    • Vyplněné dotazníky budou uloženy opět v příslušné odevzdávárně dle níže uvedených pokynů do 14. 5. 2023.

    Téma případové studie:

    • V prvních seminářích si studenti rozdělí témata pro zpracování případových studií, která budou korespondovat s tématy seminářů.
    • Prezentace na zadané téma bude obsahovat krátké shrnutí teorie k dané problematice (2 - 3 snímky).
    • V další části bude zpracován příklad z praxe, který se vztahuje k dané problematice.
    • Po prezentaci studenti zahrnou do odevzdané prezentace podněty z diskuze v semináři.
    • Rozsah prezentace max. 12 - 15 snímků.
    • V prezentaci bude zahrnut seznam použité literatury (dle citační normy dle pokynu děkana k psaní závěrečných prací), ze které student čerpal při zpracování přehledu teorie.
    • Šablona pro zpracování případové studie: https://

    Pokyny k vyplnění a odevzdání vyplněných dotazníků

    • Student si vytiskne dotazníky v sekci "Dotazníky".
    • Student ve 2 vybraných podnicích vyplní dotazníky, které zkoumají řízení lidských zdrojů ve firmách v zemích V4.
    • Takto vyplněné dotazníky naskenuje a vloží do odevzdávárny (tento postup je zvolen kvůli kontrole provedeného šetření).
    • Zjištěné výsledky student přepíše do elektronického formuláře.


    Pokyny pro vyplnění a odevzdání dotazníku

    Pokyny k vyplnění a odevzdání vyplněných dotazníků

    • Student si vytiskne dotazníky v sekci "Dotazníky".
    • Student ve 2 vybraných podnicích vyplní dotazníky, které zkoumají řízení lidských zdrojů ve firmách v zemích V4. Je-li management anglicky hovořící, může být využita anglická verze.
    • Pokud byl vyplněn tištěný dotazník v angličtině, student je zodpovědný za vyplnění online české verze.
    • Takto vyplněné dotazníky naskenuje a vloží do odevzdávárny (tento postup je zvolen kvůli kontrole provedeného šetření). Akceptovány budou pouze soubory ve formátu pdf.
    • Zjištěné výsledky student přepíše do elektronického formuláře.
    • Student odevzdá max. 2 dotazníky. Po kontrole odevzdaných dotazníků a jejich výsledků na on-line systému obdrží 20 bodů.
    • Body za dotazník budou připsány pouze v případě splnění všech  uvedených pokynů.
    • Odkaz je pod příslušnou odevzdávárnou a .
    Hodnocení předmětu

    Hodnocení zkouškového testu:

    Zkouškový test bude proveden písemnou formou v termínech vypsaných před zahájením zkouškového období, v určené místnosti na OPF SU. Test bude obsahovat 20 otázek, celkově za maximálně 60 bodů. Čas pro jeho vyplnění na stanovené učebně bude 45 minut.

    Hodnocení - stupnice pro celkové hodnocení absolvování předmětu:

    (součet bodů z hodnocení případové studie, dotazníků a výsledků zkušebního testu )+.

    100  - 94 bodů   A

    93 - 86     bodů   B

    85 -78       bodů   C

    77 - 70      bodů   D

    69 - 60      bodů    E

    59 a méně bodů  F

    Doplňující literatura a zdroje:

    • ARMSTRONG, M., 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
    • DESSLER, G., 2018. Fundamentals of Hruman Resource Management. 5. vyd., Pearson, Cambridge. ISBN 978-01347 40218.
    • KELLER, J., 2007. Sociologie organizace a byrokracie. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 978-80-86429-74-8.
    • KUCHARČÍKOVÁ, A. a J. VODÁK, 2007. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1904-7.
    • PLAMÍNEK, J., 2009. Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2796-7.
    • ŠIKÝŘ, M., 2012. Personalistika pro manažery a personalisty. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4151-2.



    Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
    https://is.slu.cz/el/opf/leto2023/PEMNPRLZ/ode/4070246

    Online vkládání je ukončeno.