Podnikání na internetu

Blok 1 - Organizace studia

Distanční studijní text (DST) je primárně určen pro studenty bakalářského typu studia na Slezské univerzitě v Opavě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Jeho cílem je představit základní terminologii, východiska, principy a metody z oblasti elektronického podnikání (e-business) a elektronického obchodování (e-commerce) a to jak z pohledu prodejce resp. provozovatele, tak i zákazníka. Klíčovými oblastmi DST jsou informační společnost a globální infrastruktura, e-business a e-commerce, obchodní modely e-business, systémové pojetí e-business, zákaznické prostředí e-business, bezpečnost e-business a v neposlední řadě otázky vztahující se k řízení e-business a e-commerce systémů.

Zadání seminární práce

Odevzdávárna pro seminární práce. Termín odevzdání: 19.5.2025

Literatura

Sedlák, M. & Mikulášková, P. (2015). Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Computer Press. ISBN 9788025143834.

Suchánek, P. (2024). Podnikání na internetu. Distanční studijní text. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Janouch, V. (2020). Internetový marketing. Computer Press. ISBN 978-80-251-5016-0.

Kernighan, B. W. (2019). Jak porozumět digitálnímu světu. Argo. ISBN 978-80-7363-903-7.

Lane, R. (2015). Jedna trefa stačí: Mladí miliardáři internetového věku. Nakladatelství 65. pole. ISBN 9788087506547.

Schnaider, G. (2016). Electronic commerce. Course Technology; 12 edition. ISBN 978-1305867819.

Šalmon, T. (2021). (Ne)bezpečný internet. Lindeny. ISBN 9788056619414.

Taherdoost, H. (2023). E-Business Essentials: Building a Successful Online Enterprise (EAI/Springer Innovations in Communication and Computing). Springer. ISBN 978-3031396250.

Vrabcová, P. (2021). Udržitelné podnikání v praxi. Grada. ISBN 9788027133031.