Obchodní operace

Týden 1

Úvodní informace

Zdravím vás, milí studenti,

v prvním týdnu výuky obdržíte základní informace o tomto kurzu. Konkrétně budete informováni o způsobu výuky, požadavcích, pokynech a termínech, které jsou důležité pro úspěšné absolvování kurzu. Nezapomeňte, že průběžné opakování učiva vede k jeho větší zapamatovatelnosti a porozumění, přičemž pro podpoření této aktivity Vám budu průběžně vytvářet cvičené odpovědníky. Ty budou koncipovány tak, že po zodpovězení otázek a odeslání odpovědí se Vám zobrazí správné odpovědi na jednotlivé otázky, abyste si díky nim byli schopni sami vyhodnotit, do jaké míry se Vám podařilo danou problematiku zvládnout.


Těším se na setkání s vámi na přednáškách a seminářích

Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Požadavky na úspěšné absolvování kurzu
  • Účast na seminářích v rozsahu alespoň 50 %.
  • Semestrální projekt zaměřený na obchodní operace ve vybrané firmě, jehož výstupem jsou dvě týmové prezentace. První prezentace je zaměřena na výsledky z provedené analýzy vybraných obchodních operací ve vybrané firmě. Následující prezentace je zaměřená na návrhy ve zkoumané oblasti. Mezi jednotlivými prezentacemi je minimálně týdenní rozestup pro možnost zapracování zpětné vazby z prvních prezentací všech studentů. Ústní obhajoba probíhá s doprovodným materiálem (PowerPoint či jiný vhodný prezentační software/platforma). - max. 20 bodů
  • Body za zpracované a oddiskutované případové studie a úkoly - max. 10 bodů.
  • Závěrečná zkouška max. 70 bodů.

Hodnocení na základě získaných bodů:
100 - 93 bodů - A
92 - 85 bodů - B
84 - 77 bodů - C
76 - 69 bodů - D
68 - 60 bodů - E
59 - 0 bodů - F

Témata semestrálního projektu:

TÉMA 1: Marketingový mix obchodníka

Pokud si tým vybere toto téma, tak svou pozornost nejprve zaměří na popis pozice vybrané firmy na trhu, dále provedou analýzu a optimalizaci marketingového mixu obchodníka. U návrhů optimalizace také popíší, jak by navrhované kroky ovlivnily tržní pozici firmy.

Prezentace výstupů semestrální práce:
23.4. Představení marketingového mixu obchodníka ve vybrané firmě.

7.5. Představení návrhů, které by měly vést ke zlepšení nabídky obchodníka a jejich vliv na marketingový mix (popis potřebných úprav v rámci implementace návrhů).


TÉMA 2: Obchodní jednání a mezinárodní rozměr

Tým, který si vybere toto zadání prozkoumá obchodní jednání ve vybrané společnosti s ohledem na kulturní rozdíly a mezinárodní obchodní strategie, včetně přístupů k jednání a uzavírání obchodů na domácím a mezinárodním trhu. Pro zpracování stačí popis obchodního jednání na 1-2 mezinárodních trzích (pokud firma nepřistupuje odlišně, ale zaujímá stejnou strategii na všech zahraničních trzích, tak stačí obecně bez konkretizace vybraných trhů).

Prezentace výstupů semestrální práce:
23.4
. nebo 30.4. Představení obchodního jednání ve vybrané firmě, popis přístupů k jednání a uzavírání obchodů na mezinárodních trzích.

7.5
. nebo 14.5. Představení návrhů, které by měly vést k zefektivnění obchodního jednání firmy na mezinárodních trzích.


TÉMA 3: Řízení rizik při provádění obchodních operací

Tým, který si vybere toto téma se zaměří na identifikaci potenciálních rizik ve vybrané společnosti při provádění obchodních operací a navrhne strategie pro jejich řízení a minimalizaci.

Prezentace výstupů semestrální práce:
30.4. Představení zjištěných rizik ve vybrané firmě a jejich kategorizace formou matice rizik.

14.5. Představení strategie vedoucí ke zmírnění anebo odstranění zjištěných rizik.


Pro získání potřebných informací vyučující doporučuje pozornost zaměřit na oficiální webové stránky firmy, výroční zprávy (dostupné v obchodním rejstříku), dotazování ve firmě, či další interní materiály vybrané firmy.


1._prednaska_probrana_cast.pdf
PDF ke stažení
Seminar_c._1_2025.pdf
PDF ke stažení



Zajímavosti z oboru:

DODO report vanocniho doruceni 2024 1
PDF ke stažení