Úvodní informace
Zdravím vás, milí studenti,
v prvním týdnu výuky obdržíte
základní informace o tomto kurzu. Konkrétně budete informováni o způsobu
výuky, požadavcích, pokynech a termínech, které jsou důležité pro
úspěšné absolvování kurzu. Nezapomeňte, že průběžné opakování učiva vede k jeho větší zapamatovatelnosti a porozumění, přičemž pro podpoření této aktivity Vám budu průběžně vytvářet cvičené odpovědníky. Ty budou koncipovány tak, že po zodpovězení otázek a odeslání odpovědí se Vám zobrazí správné odpovědi na jednotlivé otázky, abyste si díky nim byli schopni sami vyhodnotit, do jaké míry se Vám podařilo danou problematiku zvládnout.
Těším se na setkání s vámi na přednáškách a seminářích
Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Požadavky na úspěšné absolvování kurzu
-
Účast na seminářích v rozsahu alespoň 50 %.
-
Semestrální
projekt zaměřený na obchodní operace ve vybrané firmě, jehož výstupem jsou dvě týmové prezentace. První prezentace je zaměřena na výsledky z provedené analýzy vybraných obchodních operací ve vybrané firmě. Následující prezentace je zaměřená na návrhy ve zkoumané oblasti. Mezi jednotlivými prezentacemi je minimálně týdenní rozestup pro možnost zapracování zpětné vazby z prvních prezentací všech studentů. Ústní obhajoba probíhá s
doprovodným materiálem (PowerPoint či jiný vhodný prezentační software/platforma). - max. 20 bodů
-
Body za zpracované a oddiskutované
případové studie a úkoly - max. 10 bodů.
- Závěrečná zkouška max. 70 bodů.
Hodnocení na základě získaných bodů:
100 - 93 bodů - A
92 - 85 bodů - B
84 - 77 bodů - C
76 - 69 bodů - D
68 - 60 bodů - E
59 - 0 bodů - F
Témata semestrálního projektu:
TÉMA
1: Marketingový mix obchodníka
Pokud si tým vybere toto téma,
tak svou pozornost nejprve zaměří na popis pozice vybrané firmy
na trhu,
dále provedou
analýzu a optimalizaci marketingového mixu obchodníka. U návrhů optimalizace
také popíší,
jak by navrhované kroky ovlivnily tržní pozici firmy.
Prezentace
výstupů semestrální práce:
23.4.
Představení marketingového mixu obchodníka ve vybrané firmě.
7.5.
Představení
návrhů, které by měly vést ke zlepšení nabídky obchodníka a jejich vliv na
marketingový mix (popis potřebných úprav v rámci implementace návrhů).
TÉMA 2:
Obchodní jednání a mezinárodní rozměr
Tým,
který si vybere toto zadání prozkoumá
obchodní jednání ve vybrané společnosti s ohledem na kulturní rozdíly a
mezinárodní obchodní strategie, včetně přístupů k jednání a uzavírání obchodů
na domácím
a mezinárodním trhu.
Pro zpracování stačí popis obchodního jednání na 1-2 mezinárodních trzích
(pokud firma nepřistupuje odlišně, ale zaujímá stejnou strategii na všech
zahraničních trzích, tak stačí obecně bez konkretizace vybraných trhů).
Prezentace
výstupů semestrální práce:
23.4.
nebo 30.4. Představení obchodního
jednání ve vybrané firmě, popis přístupů k jednání a uzavírání obchodů na
mezinárodních trzích.
7.5.
nebo
14.5. Představení návrhů,
které by měly vést k zefektivnění obchodního jednání firmy na mezinárodních
trzích.
TÉMA
3: Řízení rizik při provádění
obchodních operací
Tým,
který si vybere toto téma
se zaměří na identifikaci potenciálních rizik ve vybrané společnosti
při provádění obchodních operací a navrhne strategie pro jejich
řízení a minimalizaci.
Prezentace
výstupů semestrální práce:
30.4.
Představení
zjištěných
rizik ve vybrané
firmě
a jejich kategorizace formou matice rizik.
14.5.
Představení
strategie vedoucí ke
zmírnění anebo odstranění zjištěných rizik.
Pro získání potřebných informací
vyučující doporučuje pozornost zaměřit na oficiální webové stránky firmy, výroční zprávy
(dostupné v obchodním rejstříku), dotazování ve firmě, či další interní materiály vybrané firmy.
Zajímavosti z oboru: