Mezinárodní marketing

Organizační záležitosti

Podmínky absolvování předmětu

1. Zpracování seminární práce ve skupinkách  a její odevzdání zde v IS do 15.5. (viz samostatný dokument o SP v  bloku  Pokyny  k seminární práci).  Práci odevzdává za tým jeden student. Název souboru: příjmení_příjmení_příjmení_Název firmy. Po akceptování SP se student může přihlásit na zkoušku (závěrečný test).  Bodové ohodnocení SP je 15 bodů.

2. Absolvování závěrečného testu (max. 40 bodů).

Celkem tedy může student získat 55 bodů. Míra úspěšností je 60 %.

Rámcová struktura předmětu

1. Tutoriál

Úvod do mezinárodního marketingu, jeho podstata a specifika

Mezinárodní marketingové prostředí kulturní a sociální

Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické, právní a politické

2.       Tutoriál

Mezinárodní marketingový výzkum trhu

Segmentace zemí a výběr cílového trhu

Strategické plánování v mezinárodním marketingu

 Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh

3.       Tutoriál

Mezinárodní výrobková strategie

Mezinárodní cenová politika

Mezinárodní distribuční politika

Mezinárodní komunikační proces

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi

Doporučení ke studiu

Vážené studentky a vážení studenti,

k dispozici máte ke studiu kromě zkrácených verzí z tutoriálu (přístup ke studiu) také  studijní oporu a kompletní prezentace, které jsou určené pro studenty prezenčního studia. Během semestru jsou přednášky aktualizovány, průběžně je doplňuji. Aktualizace se týkají zejména případových studií či příkladů z praxe, což je nutné vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu a v podnikatelském prostředí. Aktualizované verze jsou v interaktivní osnově.

Doporučuji tedy následující postup ke studiu:

1. seznámení se se zkrácenou verzí přístupu ke studiu (bude prezentována na tutoriálu)

2. seznámení se s kompletními prezentacemi pro studenty prezenčního studia

3. prostudování studijní opory.

Úspěšné studium přeje

Halina Starzyczná

Literatura ke studiu

Povinná:
Machková, H. & Machek, M. (2021). Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. Grada Publishing.

Machková, H., (2015). Mezinárodní marketing. Grada Publishing.

Starzyczná H.  Stoklasa, M. (2020). Mezinárodní marketing.[Distanční studijní text]. Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.

Doporučená:

Cateora, P. R.,  GIilly,  M. C.& Graham, J. L. (2019). International marketing. Mc Graw Hill.

Terostra, V.,  Foley, J., & Sarathy, A.,R. (2016). International Marketing. Naper Publishing Group.