Obchodní organizace

Organizační záležitostí

Struktura předmětu

Struktura předmětu

1. tutoriál (1. - 4. kapitola)

Vývojové trendy v obchodě
Obchod ve světě, v Evropě a v ČR
Řízení obchodních organizací a strategie 
Marketing v obchodních organizacích a jeho cíle 


2. tutoriál (5.- 9. kapitola)
Územní a tržní analýza
Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
Formy koncentrace a kooperace v obchodě
Řízení lidských zdrojů a jejich specifika


3. tutoriál (10. - 13. kapitola)
Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
Pracovní procesy v obchodním provoze
Organizace práce v obchodním provoze
Bezpečnostní management

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování předmětu

1. Absolvování průběžného testu –  (30 bodů, dobrovolné, ale započítává se do celkového počtu), rozsah 1-6. kapitola, testové otázky bez modelových úloh)
2. Aktivity - 10 bodů ( dobrovolné úkoly započtené do klasifikační stupnice)
3. Písemná forma zkoušky (60 bodů), testové otázky  a modelové úlohy.

Uzavření předmětu:  sumarizace bodů za všechny aktivity, max. 100 bodů (úspěšnost min. 60 %)



Práce ze studijními materiály

Vážené studentky a vážení studenti,

k dispozici máte ke studiu kromě zkrácených verzí z tutoriálu (přístup ke studiu) také  studijní oporu a kompletní prezentace, které jsou určené pro studenty prezenčního studia. Během semestru jsou přednášky aktualizovány, průběžně je doplňuji. Aktualizace se týkají zejména případových studií či příkladů z praxe, což je nutné vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu a v podnikatelském prostředí. Aktualizované verze jsou v interaktivní osnově.

Doporučuji tedy následující postup ke studiu:

1. seznámení se se zkrácenou verzí přístupu ke studiu (bude prezentována na tutoriálu)

2. seznámení se s kompletními prezentacemi pro studenty prezenčního studia

3. prostudování studijní opory.

Úspěšné studium přeje

Halina Starzyczná

Literatura ke studiu


Starzyczná, H.  & Bauerová, R. (2021). Obchodní organizace. Distanční studijní text. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Starzyczná, H. (2014). Obchodní organizace.  Distanční studijní text. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Jaderná, E.  &  Volfová, J. (2021). Moderní retail marketing. Grada Publishing,

Mulačová, V.  & P. Mulač, P.   & kol, (2013). Obchodní podnikání ve 21. století.   Grada Publishing,

Cimler, P. Retail management. (vybrané kapitoly). Vysoká škola ekonomická v Praze. 1997 (2007,2009)

Pražská, L.  &  Jindra J. (2002)  &  kol. Obchodní podnikání. Vysoká škola ekonomická v Praze.

Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy.  Grada Publishing,

+ odborné periodikum:  Zboží & Prodej

+ internetový zdroj http://retailnews.cz/

Aktuální data k obchodu www.socr.cz

Komunikace

Studenti mohou komunikovat v rámci 3 tutoriálů. Mimo ně je možné komunikovat elektronicky v rámci IS (diskusní fórum), elektronickou poštou a v Teamsech (Chat)