Mezinárodní marketing

Organizace výuky, komunikace a klasifikace

Organizace předmětu

Vyučující:
Doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (garant, přednášející, 1.až 3. kap.)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.  (přednášející)
Ing. Nicolas Sendrei  (cvičící)
Požadavky:

1.    Zpracování seminární práce ve skupinách a její odevzdání v IS vždy před její prezentací (viz samostatný dokument o SP- odevzdávárna). Bodové ohodnocení – 15 bodů

2.    Absolvování závěrečného testu (bodové ohodnocení – maximálně 40 bodů)

Klasifikační stupnice:

A

55 - 52

B

51 – 48

C

47 – 43

D

42 – 38

E

37 - 33

Rámcová struktura předmětu /cíle/

1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika

2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické 
3. Mezinárodní právní a politické prostředí
4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální
5. Mezinárodní marketingový výzkum trhu
6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu
7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu 
8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh
9. Mezinárodní výrobková strategie
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační proces

Práce se studijními materiály

Vážené studentky a vážení studenti,

k dispozici máte ke studiu studijní oporu distančního studia a kompletní prezentace. Během semestru jsou dle potřeby přednášky  průběžně aktualizovány. Aktualizace se týkají např. případových studií či doplnění příkladů z praxe, což je nutné vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu a v podnikatelském prostředí. Aktualizované verze se pak budou nacházet v interaktivní osnově.

Literatura ke studiu

Povinná:

Machková, H.   Machek, M. (2021). Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. Grada Publishing.

Machková, H., (2015). Mezinárodní marketing. Grada Publishing.

Starzyczná H.  Stoklasa, M. (2020). Mezinárodní marketing.[Distanční studijní text] Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.

Doporučená:

Cateora, P. R.,  GIilly,  M. C.& Graham, J. L. (2019). International marketing. Mc Graw Hill.

Terostra, V.,  Foley, J., & Sarathy, A.,R. (2016). International Marketing. Naper Publishing Group.

Komunikace

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace 
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku

Další možnosti IS související s komunikací a informacemi