Ekonomie

Tutoriál 3

Už víme, jak vypadá poptávka, ale také už víme, že aby mohla vzniknout rovnovážná cena, je třeba znát nabídku. Proto se v dnešní přednášce zaměříme na chování výrobce a volbu výstupu firmy. Seznámíme se s pojmy jako je firma, její cíle a chování výrobních faktorů v krátkém a dlouhém období a rovnovážným výstupem firmy.


Jelikož firma nemůže produkovat, aniž by platila za výrobní faktory, budeme se věnovat také této stránce výroby. Seznámíme  se s pojmy jako jsou příjmy (výnosy), náklady a zisk, jehož dosáhnutí je hlavním cílem každé firmy.


Určitě jste si už všimli, že všechny firma nejsou stejně velké a v různých odvětvích či oblastech je počet firem v odvětí různý, utdíž čelí různému typu konkurence. Právě na toto se zaměříme. Nejprve si obecně popíšeme hlavní znaky jednotlivých typů tržních struktur a poté se zaměříme na konkurenci dokonalou.