Marketing (prezenční forma)

Otázky, testy, úkoly

Otázky

V sérii několika otázek si ověřte chápání základních souvislostí marketingu. Na každou otázku je možné odpovědět z několika úhlů pohledu. Nehledáme tedy definice ale správné marketingové přemýšlení. Své odpovědi pak porovnejte s nápovědou pod symbolem klíče.

Jaký je rozdíl mezi marketingem a marketingovou komunikací?

Marketing zahrnuje čtyři základní tattické prvky, které pomáhají naplnit marketingovou strategii. Těmi jsou produkt, cena, distribuce a právě zmíněná komunikace. Marketingová komunikace je tedy jedním z nástrojů marketingu, ale zdaleka ne jediným. V praxi se bohužel často setkáváme se zaměňováním těchto pojmů. Z toho pak také pramení negativní image marketingu jako disciplíny, která má za cíl přesvědčovat zákazníka o koupi produktu, který možná ani nepotřebuje. Marketing jak jej definujeme v tomto kurzu je ovšem pravým opakem a z potřeb zákazníka vychází.


Jaký je rozdíl mezi marketingovou komunikací a reklamou?

Marketingová komunikace jako prvek marketingového mixu nabízí několik nástrojů. Jedním z nich je reklama. Jedná se tedy o zpúsob komunikace, který patří do takzvaného komunikačního mixu. Mimo jiné zde patří i osobní prodej, podpora prodeje nebo public relations. Reklama je tak součást komunikace a komunikace součást marketingu. Podobně jako Karviná patří na Slezsko a Slezsko patří do České republiky.

Jaký je rozdíl mezi potřebou a přáním?

Potřeba je pocit určitého nedostatku. Přání je již konkrétní vyjádření této potřeby pomocí produktové kategorie nebo produktu. Potřebu obdarovat blízké vyjádříme například v podobě poukazu na wellness pobyt. Stejnou potřebu ale můžeme uspokojit tradičně lahví kvalitního vína. Pobyt jako přání může být zase naopak prostředkem pro uspokojení potřeby požádat o ruku svou přítelkyni. Kombinací je mnoho, ale pro marketéra zůstává důležité jakou potřebu jeho produkty mohou uspokojovat. Podle toho je schopný rozdělit trh na uchopitelné segmenty a komunikovat danou hodnotu. Druhou stránkou mince je, že díky znalosti potřeb může přivádět na trh produkty zcela nové či inovované.

Následující