Daným tématům je věnována pozornost v první části hlavního studijního textu, tedy v uvedené studijní opoře "Veřejné služby" (viz níže). Rozsah stránek, které se těmto oblastem věnují, je strana 11 - 49! Doporučuji nastudovat tyto strany pro získání znalostí ve výše zmíněných oblastech.
Blok 2 - výuková část 2
V rámci 2. bloku se již zaměříme na výuku látky týkající se veřejných služeb. Tématický rozsah, který je zahrnut do tohoto bloku, je napříč prvními čtyřmi tématy, které jsou představeny v sylabu tohoto předmětu. V rámci tohoto bloku jsou tedy probírány tyto témata:
- Teoretické vymezení služeb (11. - 15. strana hlavního studijního textu)
- Sektor služeb a jeho postavení v ekonomice (16. - 26. strana hlavního studijního textu)
- Specifika sféry služeb (27. - 34. strana hlavního studijního textu)
- Marketing služeb (35. - 49. strana hlavního studijního textu).
Pro lepší orientaci v tématech doporučuji prostudovat si prezentace
přednášek, které jsou vloženy ve složce níže. Tématům spadající do třetího
bloku patří prezentace přednášky č. 1, 2, 3 a 4:
Struktura vybraných tématických oblastí pro Blok 2:
Obecné aspekty služeb, vymezení pojmu služba - vymezení služeb prostřednictvím konstitutivních znaků, statistické vymezení služeb, vymezení služeb v národohospodářském pojímání, vymezení služeb jako negativní definice zboží. Služby jako nemateriální statky.
2. Sektor služeb a jeho postavení v ekonomice
Faktory ovlivňující rozvoj služeb - chování spotřebitelů, demografické změny,
nabídka spotřebních a investičních statků, sociální změny, ekonomické a právní
změny. Vývoj trhu služeb. Postavení a funkce služeb v ekonomice.
3. Specifika sféry služeb
Specifické znaky vlastní služby - nemateriálnost, neskladovatelnost,
neoddělitelnost, variabilita, komplexnost, neopakovatelnost, kolektivnost,
nenahraditelnost. Specifické znaky procesů poskytování a spotřeby služeb.
Specifické znaky trhu služeb.
4. Marketing služeb
Úvod do marketingu služeb, postavení a cíle organizace. Místo marketingové
analýzy v systému marketingových aktivit. Zvláštnosti výzkumu a segmentace trhu
v oblasti služeb. Marketingový mix a marketingové řízení v službách.
Ověřte si nezávazně svůj pokrok ve studiu následujícím jednoduchým autotestem.