Ekonomika obchodu

Blok 1 Organizační záležitosti

Struktura předmětu

Význam a postavení obchodu v rámci NH

Stručný vývoj čs. obchodu

Řešení technologie obchodního provozu I a II

Projekt maloobchodní jednotky

Organizační záležitosti

Maloobchod a jednotlivé typy maloobchodních jednotek

Velkoobchod a druhy velkoobchodníků, skladování ve velkoobchodních skladech

Územní organizace obchodního podnikání a maloobchodní síť

Principy a uspořádání maloobchodní sítě

Organizační záležitosti

Základy ekonomiky maloobchodního prodeje

Psychologie a technika prodeje

Ochrana zájmů 

Přednáška odborníka z praxe na téma "Projekt maloobchodní jednotky"


Komunikace

Studenti mohou komunikovat v rámci 3 tutoriálů. Mimo ně je možné komunikovat elektronicky v rámci IS (diskusní fórum), elektronickou poštou a v Teamsech (Chat)

Požadavky na absolvování předmětu

1. Zpracování seminární práce (student si vybere téma, viz dále)

       Hodnocenímax. 30 bodů (3 členný tým), text SP můžete doplnit obrázky, dispozičním řešením prodejny …

       Odevzdání SP – do konce semestru, resp. do konce roku 2023 (IS- odevzdávárna, název dokumentu: příjmení, příjmení, příjmení_ SP)

2. Aktivity(úkoly, případové studie apod., zadané vyučujícím) – 10 bodů
3.Písemná zkouška 60 bodů, charakter zkoušky bude upřesněn podle situace (fyzicky či online)

      Uzavření předmětu:  sumarizace bodů za všechny aktivity, max. 100 bodů (úspěšnost min. 60 %)

Literatura ke studiu

Povinná literatura:

HAMMOND, R. 2012. Chytře vedená prodejna. Jak mít více zákazníků a větší tržby. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4162-8.

STARZYCZNÁ, H., 2013. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF. ISBN ISBN978-80-7248- 846-1.

STARZYCZNÁ, H. a R. BAUEROVÁ, 2021. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF. 

Doporučená literatura:

CIMLER,P. a D. ZADRAŽILOVÁ, 2007. Retail management. Praha: Grada Publishing.  ISBN  978-80-7261-167-6

MATUR, U. C. Retail management. New Delhi:  International Publishing House. ISBN 978-93-80578-66.8.

MULAČOVÁ, V. a  P. MULAČ a kol., 2013.   Obchodní podnikání v 21. století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4780-4. 

STARZYCZNÁ a kol., 2007. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejich historických souvislostech.  Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7248-666-3.