Cílem druhého tutoriálu je:
-
Definovat reklamu jako prvek marketingového komunikačního mixu. Vymezit typy reklamy dle objektu jejího zájmu, prvotního cíle sdělení a specifické
formy reklamy. Zdůraznit význam psychologie v reklamě se zaměřením na podprahovou reklamu. Stanovit význam emocionálních apelů a doporučovatelů v reklamním sdělení.
- Definovat podporu prodeje jako prvek marketingového komunikačního mixu, výhody a nevýhody jeho použití. Stanovit a charakterizovat nástroje a cílové skupiny podpory prodeje. Zdůraznit rostoucí význam podpory přímo na místě prodeje, využití POP nástrojů. Zmínit problematiku merchandisingu a senzorického marketingu v in-store komunikace.
-
Definovat osobní prodej jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho
typy, výhody a nevýhody. Stanovit proces a způsoby řízení osobního prodeje. Zdůraznit rostoucí význam a možnosti uplatnění multilevel marketingu. Upozornit na podstatný význam neverbální komunikace v procesu osobního prodeje.
-
Vysvětlit pojmy publicita, event marketing a lobbing. Charakterizovat krizovou komunikaci a poskytnout nástroje k jejímu provádění. Vysvětlit rozdíl mezi pojmy podniková identita a image. Přiblížit problematiku nesnadného měření účinků PR aktivit.
-
Definovat přímý marketing jako prvek marketingového komunikačního mixu, jeho
cíle a cílové skupiny. Ukázat možná média a nástroje použitelné v rámci direct marketingu. Přiblížit stručně aktuální problematiku CRM a databázového marketingu. Charakterizovat neadresnou distribuci a v této souvislosti i využití Geomarketingu
- Definovat sponzoring jako prvek marketingového komunikačního mixu. Zdůraznit důvod, kdy je sponzorství uváděno jako samostatný prvek marketingového komunikačního mixu a kdy je začleněn do public relations. Uvést základní výhody a zásady použití, cíle, cílové skupiny a typy sponzoringu. Zaměřit pozornost na tzv. ambush marketing neboli guerilla sponzoring.
- Definovat online komunikaci a zdůraznit využití online médií v komunikačních kampaních.
Nezapomeňte vždy popřemýšlet nad uvedením praktických příkladů z marketingové komunikace k uvedené problematice - bude se Vám to pak hodit u zkoušky :-)