Podnikání-přednášky a semináře

1.0 Zapojení JA CZECH, soutěž a elearningové materiály, aneb skutečně podnikáme!


V letošním roce nově spouštíme program JA CZECH Start UP, kdy všichni máte možnost mít k dispozici materiály k úspěšnému projití nápadem a prezentací a možnost soutěžit před reálnou porotou, konkurencí z dalších vysokých škol.

Zároveň se můžete probojovat až do světového finále.

Dostanete klíč k elearningu, úterní skupina má svůj a středeční také.



Soutěž Lean Canvas

JA Top Project

Zimní semestr:

Soutěže:

Na konci semestru se vyhlašují tyto soutěžní kategorie a aktivity během semestru směřují k tvorbě soutěžních podkladů

  1. TopBrand - Vizuální Identita (Hodnotící podklady: Odevzdání loga a 30 sekundového reklamního spotu)
  2. TopProject - Největší potenciál projektu (Hodnotící podklady: Zpracovaný LeanCanvas projektu + prototyp výrobku)

Zde je přehled možných aktivit, vedoucích k snadné přípravě podkladů pro soutěže

Období říjen - listopad
  • V čem podnikat? Jaký produkt nebo službu zvolit?
  • Kdo je můj zákazník a jaký problém mu řeším se svou podnikatelskou aktivitou
    • Výzkum - Focus Group - Hloubkové rozhovory s potencionálními zákazníky
    • Výzkum - Kvantitativní výzkum - potvrzení či vyvrácení konceptů z Focus Group
    • Výzkum - Desk Research - Co problém zákazníků již řeší a čím je náše řešení unikátní/lepší 
  • Design Thinking Metoda
  • Organizace týmu - Rozdělení rolí a specializace členů týmu na různé aspekty projektu
  • Projektový management - Naplánování si milníků ve vašem podnikatelském projektu a soutěžích JA StartUp
  • Příprava marketingové strategie


Období prosinec - leden


Co se hodnotí? Lean Canvas model – kvalita zpracování a ekonomická udržitelnost celého podnikatelského záměru. Zároveň funkčnost prototypu, případně koncept služby

Více praktických informací naleznete v JA eLearningu v kapitole Předmět podnikání.

Lean Canvas model JA StartUp firmy se do celkového hodnocení započítává z 50%:

•        Kvalita zpracování (ekonomická udržitelnost, jednoduchost, relevantnost, srozumitelnost, nadčasovost, estetický dojem)

Funkčnost prototypu produktu/ koncept služby, se do celkového hodnocení započítává z 50%:


  • Propracovanost produktu/ služby (zpracování, udržitelnost, design)
  • Natočení minutového videa, ve kterém je znázorněna funkčnost produktu, či princip služby