- Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na hlavní stránce interaktivní osnovy kurzu.
- Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body ...) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídku u daného kurzu.
Organizace výuky, komunikace, hodnocení
Organizace kurzu
Výuka kurzu je organizována do třinácti prezenčních přednášek a seminářů.
V rámci tohoto kurzu naleznete studijní oporu a materiály rozděleny do 13 přednášek, kde každá přednáška obsahuje prezentaci v PowerPointu.
Podmínky absolvování
Dle sylabu předmětu je nutnou podmínkou pro absolvování předmětu dosažení 60 % bodů z průběžného testu a závěrečné písemné zkoušky, viz níže.
Průběžný test - max 15 bodů. Závěrečná písemná zkouška – max. 40 bodů. Celkem max. 55 bodů. Pro absolvování předmětu je nutno dosáhnout 60 % bodů, viz níže.
Závěrečný test je pouze z ROZSAHU učiva probíraného na tutoriálech (rozsah = některé věci jsou v tutoriálech pouze zkratkovitě kvůli času/předpokladu, že to již znáte, proto si to budete muset sami nastudovat v mnou doporučených zdrojích)! Vždy se ptám na praktické aplikace – vysvětlení na příkladech. Přednášky nahrané v IS neobsahují všechny příklady, které na tutoriálech probírám a vysvětluji.
Nebudu vyžadovat doslovné definice a členění, stačí svými slovy obsah. Důležité je probíranou problematiku pochopit, ne se "učit nazpaměť odrážky".
Hodnocení předmětu:
• A: 55-52 bodů
• B: 51-48 bodů
• C: 47-43 bodů
• D: 42-38 bodů
• E: 37-33 bodů
• F: 32 a méně bodů
Struktura kapitol:
1. Metodologie strategického marketingu
2. Strategické marketingové řízení
3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí
4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.
5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu
6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
7. Metodika firemní marketingové strategie
8. Mezinárodní marketingové strategie.
9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
10. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
11. Strategie a plánování cenové tvorby
12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby
13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod
Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:
- pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace
- vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnout on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
- ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
- spolupracujte s kolegy nebo pomáhejte kolegům prostřednictvím sdílení svých materiálů, poznámek atp. v Poskytovně (viz. nápověda: Mohou materiály vystavovat i studenti? )
- nechte si zasílat oznámení o změnách ve vybrané složce předmětu (viz nápověda: Jak získám informace o nově vložených souborech?)
- informace o bodování nebo známkování naleznete v průběhu semestru v poznámkových blocích.
Povinná:
SHARP, B., 2019. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy Omega. ISBN 9788075859112.
STOKLASA, M. a J. RAMÍK, 2016. Strategický marketing. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-217-1.
Doporučená:
CHERNEV, A., 2019. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press. ISBN: 978-1936572595.
DIB, A., 2020. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, P., G. ARMSTRONG a M. O. OPRESNIK, 2018. Principles of marketing. Harlow, England: Pearson. ISBN 978-1-292-22017-8.
TAHAL, R., 2017. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.