Strategický management

Organizace výuky, komunikace, literatura, podmínky absolvování


Organizace kurzu/předmětu

Výuka kurzu je organizována do dvanácti témat, kterých se student aktivně zúčastňuje a na něž se připravuje.

Pro potřeby studia mají studenti k dispozici studijní oporu, která jim slouží jako hlavní studijní text. Studijní opora poskytuje studentům nejen teoretické poznatky, ale také praktické příklady a úlohy k zamyšlení nad vybranými tématy. Na základě hlavního studijního textu mohou studenti pokračovat v samostudiu doporučené literatury a dalších doplňujících zdrojů.

Témata přednášek a seminářů jsou uvedeny v sylabu kurzu.

Komunikace

Studenti univerzity mají k dispozici oficiální komunikační kanály, kterými jsou: univerzitní email, fórum v IS SU a zasílání zpráv vyučujícím z IS SU, LMS Moodle (chat, fórum, dialog), MS-Teams a jiné. Eamilové služby, jakož i ostatní služby univerzitní sítě, zajišťuje pracoviště Centrum informačních technologií (CIT) - konkrétní seznam s popisem či případným návodem naleznete na stránce: Portál informačních a komunikačních technologií.

Základní nápovědu k IS SU naleznete přímo na portálu systému v aplikaci „Nápověda“, kde se orientujte zejména na skupinu témat „Student“. Univerzitní stránka „Rady a informace -Videonávody k IS SU“ obsahuje komentované video návody k vybraným postupům v IS SU.

Milí studenti, před formulací a odesláním vašeho dotazu zvažte příhodného adresáta, významně tak můžete zkrátit vyřízení vašeho požadavku:

  • Otázky k organizaci kurzu, hodnocení, průběhu výuky, obsahu kurzu směřujte na vyučujícího.
  • Žádosti k uznání předmětu, přerušení studia atp. konzultujte se studijním oddělením.
  • V případě systémových či technických dotazů, chybových hlášení atp. své dotazy prosím zasílejte na adresu: elearning (at) slu.cz

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace - zvažte zasílání příspěvky e-mailem (viz nápověda: Jak si zapnu přeposílání nových příspěvků z diskusního fóra e-mailem?)
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
  • (případně definujte kolegové vyučující jiné způsoby)
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
Literatura

Doporučená literatura:

  • DĚDINA, J., ŠIKÝŘ, M. a J. M. ŠAFRÁNKOVÁ, 2018. Management a organizace: současné přístupy k řízení lidí a vytváření organizací. Ostrava: Key Publishing, 2018. ISBN 978-80-7418-290-7.
  • FOTR, J., VACÍK, E., ŠPAČEK, M. a I. SOUČEK. 2017. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0434-5.
  • FOTR, J. a I. SOUČEK. 2020. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2020-8.
  • GRASSEOVÁ, M. a kol. 2010. Analýza v rukou manažera. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2621-9.
  • HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M. a O. VYKYPĚL. 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
  • JIRÁSEK, J. A. 2003. Strategie. Umění podnikatelských vítězství. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-22-3.
  • KEŘKOVSKÝ, M. a O. VYKYPĚL. 2002. Strategické řízení. Teorie pro praxi. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-578-X.
  • KIM CHAN W. a R. MAUBORGNEOVÁ. 2018. Nová strategie modrého oceánu: pět kroků jak se posunout do modrého oceánu, vyhnout se konkurenci a zajistit si tak ziskový růst. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-547-6.
  • MALLYA, T. 2007. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1911-5.
  • ROTHAERMEL, F. T. 2016. Strategic Management, New York: McGraw-Hill, ISBN 978-1-2559-42047-4.
  • VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ. 2009. Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-197-3.
Podmínky absolvování

Podmínky absolvování předmětu vychází z naplnění těchto aktivit:

  • Průběžný test: maximálně 20% hodnocení:  student je povinen se zúčastnit průběžného testu online formou přes IS SU v řádném termínu, ve dnech 6. 11. – 10. 11 2023. V případě neúčasti na průběžném testu v řádném termínu je umožněno studentovi zúčastnit se průběžného testu v náhradním termínu. Body získané v průběžném testu se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Seminární práce: maximálně 15% hodnocení: studentům bude zadáno téma seminární práce v prvním týdnu výuky. Vypracovanou seminární práci budou studenti odevzdávat přes Odevzdávárnu v IS SU, a to nejpozději do 10. 12. 2023, a prezentovat na konci semestru. Body získané za odevzdanou (10%) a odprezentovanou (5%) seminární práci se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
  • Docházka na semináře: maximálně 5% hodnocení: studenti jsou povinni účastnit se seminářů, a to minimálně 60% seminářů a na seminářích být aktivní.
  • Zkouška: maximálně 60% hodnocení: zkoušení probíhá formou ústní zkoušky. Student si vybírá odbornou otázku ze seznamu předem stanovených otázek.  Body získané ze zkoušky se započítávají do celkového hodnocení předmětu.
Student může získat maximální počet bodů, a to 100 bodů.
Tipy ke studiu

Informace metodického, pedagogického charakteru pro vlastní proces samostudia. Problémové pasáže. Možnosti procvičování atp.