Vztahový marketing a CRM

Blok 2 1. tutoriál



Rámcový obsah 1. tutoriálu

Marketing se neustále vyvíjí. přešel od transakčního marketingu ke vztahovému a CRM. Vztahový marketing  vychází z modelu 6  trhů. CRM se zabývá řízením vztahů se zákazníky. Seznámíte se s podstatou CRM, s jeho typologií, přínosy a bariérami a hodnotou v marketingu. CRM má svoji architekturu (strategickou, analytickou, operativní a kolaborativní).

Klíčová slova


Transakční marketing, vztahový marketing, paradigmata marketingu, holistické pojetí marketingu, digitální marketing, humanizace marketingu, model 6 trhů, trh spotřebitelů, řízení vztahů se zákazníky, definice CRM, typologie CRM, přínosy CRM, bariéry CRM, hodnota v marketingu a v CRM, hodnota pro zákazníka, hodnota zákazníka pro firmu, loajalita zákazníka, retence zákazníků, architektura CRM, strategická část CRM, strategie masového marketingu, strategie cílení na vybrané segmenty trhu, strategie CRM, masová personalizace, masová kastomizace, diferencovaná kastomizace, strategie diferencovaného CRM, řízení zákaznického portfolia (CPM), klíčový zákazník, implementace strategie CRM, analytická část CRM, výpočetCLV, výpočet míry loajality.


Budete umět


-pochopit rozdíl mezi transakčním a vztahovým marketingem a osvojit si jednotlivé vývojové fáze marketingu a jejich kvalitativní změny,

-porozumět holistickému pojetí marketingu, digitálnímu marketingu i jeho humanizaci,

-vysvětlit subjekty modelu 6 trhů,

-pochopit podstatu řízení vztahů se zákazníky a CRM, typologii, přínosy a bariéry,

-pochopit podstatu dvojí hodnoty v marketingu a v CRM, definovat loajalitu a možnosti zvýšení spokojenosti zákazníků,

-objasnit, jak se mění strategie řízení vztahů se zákazníky v průběhu vývoje marketingu a charakterizovat strategie CRM,

-objasnit řízení zákaznického portfolia (CPM), pochopit klíčové zákazníky (K- CRM),

-charakterizovat analytickou část CRM, vypočítat CLV a NPS.

Získáte


-znalost vývojových fází marketingu ( Marketing 1.0 až Marketing 6.0)

- schopnost rozlišit tyto fáze,

-znalost CRM, jeho podstaty 

-schopnost pochopit význam CRM pro řízení firmy,

-znalost dvojího pojetí hodnoty v marketingu,

-schopnost rozlišit obě hodnoty a osvojit si její tvorbu,

-znalost strategické a analytické části CRM,

-schopnost rozlišit strategie  CRM a vypočítat vybrané ukazatele.