Následující texty jsou součástí rozpracované knížky, jak jsem říkala na hodině, nebudeme čekat na dopsání, a poskytuji slíbené kapitoly:
Přečtěte si příklad z praxe - individuální aktivity se seniorem(2024)
Příběh pana M:
Návod na bota:
Cokoli, co chcete zkoušet s klienty, si vyzkoušejte nejprve sami!
Například pro přípravu individuální edukativní aktivity "Tvoříme obrázky s AI" si vyzkoušejte práci s prompty, výsledky, pozitiva i rizika nejprve sami, nebo s rodinou (a užijte si spolu hezké odpoledne!)
Použijte příklady promptů z podkladového cvičení - angličtina funguje nejlépe, proto ji používám. Ale nebojte se, pokud nemluvíte anglicky ChatGPT Vám porozumí i česky, můj bot pracuje primárně v češtině - a jestli máte MidJourney a jiné, které "mluví" pouze anglicky, nechte si vše přeložit z češtiny do angličtiny od mé AI (nebo postaru přes google translator).
Pokud použijete mého digitálního asistenta, bude schopen Vám jednotlivé prompty vysvětlit - uveďte ho do problematiky, že se učíte vytvářet obrázky a potřebujete od něj - jeho úkolem je být Vaším lektorem a domácím učitelem - napište, že potřebujete pomoc a radu, nebo vysvětlení, proč tento příkaz (prompt) dělá to, co dělá!
Jak pracovat s mým botem? Snadno, zde je návod pro netechnické osoby bez zkušeností - stačí si udělat účet na https://chat.openai.com/
Kontrola znalostí: Pochlubte se vlastními výtvory - přineste ty nejúžasnější na příští hodinu odborné praxe! Nebo přijďte konzultovat problematická místa tvorby.
Realizace v praxi: Vyzkoušejte (individuální) edukativní aktivitu - naučte seniora vytvářet obrázky pomocí AI. Výsledky doložte v příloze DP. Zjistěte si, zda souhlasí senior s dalším použitím, i zda by chtěl být uveden jmenovitě jako autor! (GDPR :-) )
(Poznámka: Notebook se zdá být lepší než tablet, vyzkoušejte - zmiňte použitou techniku v rámci evaluace aktivity!)
Skupinová edukativní aktivita s použitím AI
Navrhněte - a realizujte - skupinovou edukativní aktivitu s použitím AI. Příklady uvedeny v osnově - musíte ale použít své vlastní!
Variujte zadání dle preferencí vašich klientů (které si ovšem musíte předem zjistit! Rozhovor, pozorování...)
Příklad: pokud Vaše klientky milují Karla Gotta, tak si prostě musíte nastudovat tyto texty a udělat "Hádanky" výlučně na písničky Karla Gotta! Nebo udělejte hádanky na filmové pohádky...
Tip: Nejste zkušení lektoři, proto si vyzkoušejte podkladové, mnou připravené cvičení - a následně to své - se svými blízkými, ať seniory nebo ne! (a znovu, užijte si hezké odpoledne).
Tip: Tuto aktivitu lze dělat i online, přes sdílení obrazovky!
Poznámka: Tuto přípravu (vytváření podnětového materiálu pro skupinovou edukativní aktivitu) lze udělat ve dvojici, pokud se domluvíte se spolužáky, kteří mají uznanou praxi (a tedy za klienty již nepůjdou).
Kontrola: podklad a poznámky k realizaci v DP.
Přikládám příklad (byl využit na první hodině) - pokud se rozhodnete pro tohle, máte ale použít svůj vlastní ppt s vlastními obrázky! ! Pokud jste v zařízení spolu a děláte aktivitu spolu, můžete spolupracovat (= budou v této části deníky mít stejnou přílohu). Je nutné ale na to upozornit, abych nehledala, proč se mi ta aktivita zdá podezřele povědomá! - jednoduše tam rovnou připište, s kým jste to dělali. Je normální, když jsou 2 lektoři!
Ad reflexe aktivit: