porozumění základním akustickým pojmům základní orientace ve fyziologii lidského sluchu a zvukového vnímání (opora s. 7–22)
charakteristika základních typů zvukových objektů porozumění akustickému materiálu v kontextu dramaturgické práce (opora s. 23–31)
pochopení vztahu lidského sluchu a dalších smyslů při vnímání AV díla Obrazová a zvuková složka se ve filmovém díle projevují a vůči sobě vzájemně staví v několika základních modelech, které přináší specifické funkční možnosti pro různé tvůrčí situace, s nimiž se můžeme v průběhu výroby filmu setkat. (opora s. 32–36)
porozumění akustickému signálu a jeho charakteristice orientace v různých typech zvukového signálu z akustického hlediska znalost obalové křivky a základní terminologie popisující zvukový objekt (opora s. 37–45)
schopnost popsat rozdíl mezi analogovým a digitálním signálem schopnost popsat a rozeznat různé typy mikrofonů dle jejich konstrukčního řešení základní orientace v technologiích zvukového záznamu (opora s. 46, 50–63)
porozumění procesu digitalizace a digitálnímu záznamu zvuku schopnost popsat a rozeznat různé typy mikrofonů dle jejich konstrukčního řešení základní orientace v technologiích zvukového záznamu (opora s. 47, 50–63)
Práce na vlastním sound-artovém projektu – individuální konzultace. Zdroje, které lze distančně využít jako informační bázi pro vlastní praxi se zvukovou produkcí a postprodukcí. Mimo několik uvedených publikací lze zejména v oblasti digitální produkce a postprodukce využít velkého množství on-line materiálů a videonávodů k dílčím oblastem rozmanité zvukové editace. V případě zájmu o oblast akustiky a nahrávání přirozených zdrojů zvukového signálu doporučuji k teoretické přípravě publikaci: SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. 3., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-297-8. Pro rozšíření teoretické báze informací o komplexních vlastnostech zvuku a kreativních aspektech zvukově-dramaturgické práce doporučuji publikaci: SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk: příspěvek k teorii zvukové tvorby. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2014. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-323-4. Zájemcům o fenomén zvukového prostředí (soundscape) jako úvodní publikaci k samo-studiu doporučuji publikaci: SCHAFER, R. M. Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. Rochester Vt: Destiny Books, 1994. ISBN 0-89281-455-1 Jako základní úvod do problematiky zvukové syntézy a elektronické produkce zvuků doporučuji zájemcům publikaci: TEOCHARISOVÁ, Vanda. Sound design: zvuková syntéza a tvůrčí programování zvuků v praxi. Praha: Muzikus, 2009. ISBN 978-80-86253-53-4 Pro zájemce o teoretický ponor do oblasti hudební psychologie je k dispozici publikace: FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. V Praze: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0965-7.