V tomto bloku naleznete základní informace k předmětu - anotaci předmětu, požadavky na studenta, způsob hodnocení, rozpis témat a literaturu ke studiu, dále možnosti komunikace a jiné organizační informace.
V rámci tohoto tutoriálu bude vysvětlena podstata a význam strategického managementu. Bude vymezeno strategické rozhodování a strategické myšlení. Důležitou částí bude představení sekvenčního modelu strategického procesu a jeho jednotlivých fází. V rámci tohoto tutoriálu se podíváme na fázi strategického plánování, a to konkrétně na strategickou analýzu a formulaci strategických cílů.
V rámci tohoto tutoriálu bude věnována pozornost především specifikací jednotlivých typů strategií v organizacích. Budou vymezeny celopodnikové, business, funkcionální a speciální strategie. V druhé části tohoto bloku bude věnována pozornost výběru a implementaci strategie.
V rámci tohoto tutoriálu bude věnována pozornost strategické kontrole, která se zabývá sledováním a hodnocením nastavené strategie. Důležitou oblastí tutoriálu bude problematika strategií na mezinárodních trzích. Dále bude věnována pozornost moderním přístupům využitelným pro potřeby strategického managementu.