- úvodní hodina seznamující studenty se základní strukturou filmového díla, jeho prekompozičními a kompozičnímí složkami s důrazem na porozumění vazby formy a tematického obsahu různých typů audiovizuálních děl
- specifikace filmových žánrů jako konkrétních platforem pro uplatnění různých kompozičních postupů
- základní orientace v žánru animovaného filmu a jeho audiovizuálních specifik z pohledu vývoje konceptu, výroby a vnímání divákem s ohledem na porozumění kulturnímu kontextu
- základní orientace v kategoriích dokumentárního filmu z pohledu vybraných modů
- základní orientace v charakteristice a podkategoriích hraného filmu
- uvedení do problematiky filmové narace a možností funkční vazby způsobu vyprávění a použitých filmových prostředků pro podporu vyprávění, vysvětlení pojmů fabule a syžet na příkladu metody segmentace syžetu
- analýza dramaturgické koncepce vybraného filmu obsahujícího narativní složku
- základní orientace a porozumění pojmu strukturalismu v kontextu filmové tvorby
- porozumění neoformalistickému přístupu k analýze filmového díla coby systému vztahů jednotlivých formálních složek a celků determinujících celkový charakter a vyznění díla
- hodina zaměřená na rozbor obrazové složky filmového díla, její funkce a vztahu k dalším složkám na příkladu komplexního audiovizuálního díla
- zaměření na střihovou skladbu filmového díla z pohledu její funkčnosti a klíčového vlivu na vnímání obrazové složky na příkladu různých žánrů
- seminární hodina věnovaná zvukové složce filmového díla a její specifické obsahové a stylotvorné pozici v kontextu audiovizuálního díla
- finální sumace obsahu semestrálního kurzu analytického semináře