Klauzurní práce II
Klauzurní práce II
Info
Období
léto 2024

Průvodní list a organizace kurzu


Vyučující

prof. MgA. Marek Jícha, Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., MgA. Tomáš Polenský, Ph.D., MgA. Irena Kocí, Ph.D., Mgr. Martin Novosad

Organizace kurzu: Kurs je rozčleněn do 13 lekcí, které odpovídají 13 týdnům semestru. To studenty podporuje v průběžném studiu a plnění úkolů; jednotlivé tutoriály jsou přitom v rámci semestru rozloženy pravidelně a umožňují průběžné konzultace a řízení procesu učení.

Podmínky absolvování: odevzdání projektu a doprovodných dokumentů

Kontakt na vyučujícího: marek.jicha@fpf.slu.cz

Způsoby komunikace: výuka v kombinované formě studia se odehrává podle rozvrhu zveřejněného na stránkách Ústavu filmové, televizní a rozhlasové tvorby a formou individuální konzultace s pedagogem. Komunikace s vyučujícím probíhá především univerzitním e-mailem, pomocí MS Teams nebo diskusní skupinou. Ověřování znalostí probíhá prezenčně formou diskuzí na jednotlivých konzultacích, resp. prostřednictvím diskuzního fóra, popřípadě prostřednictvím individuální konzultace s pedagogem. 

Cíle výuky: Student předloží autorskou audiovizuální práci na zadané téma v zadaném rozsahu a žánru. Spolu s ním odevzdá explikaci práce. Žánr: audiofeature 10–15 min.

Osnova:

1. Stanovení tématu

2. Pitching

3. Treatment

4. První verze scénáře

5. Druhá verze scénáře

6.–9. Natáčení

10.–12. Postprodukce

13. Poslechy a obhajoba hotového snímku


Literatura

povinná:

BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004.

VLACHÝ, V. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2008.

VRZAL, M. Střih záznamu hudby. Praha: AMU 2007.

 

doporučená:

KURZOVÁ, S. Pitch-It. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013.

VALUŠIAK, J. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha: AMU 1993.

WHITE P. Recording and production techniques. London: Sanctuary Publishing Limited. 2002.

Vytyčení žánru a tématu klauzurní práce, zadání stopáže...

prezentace námětu formou pitchingu, téma/logline, synopse, respondenti/sociální herci, režijní koncept/explikace, lokace, situace atd... Viz prezentaci o pitchingu.

Kapitola obsahuje:
1
PDF

Student odevzdává také režijní explikaci

Student odevzdává návrh scénáře projektu

Student zapracuje připomínky pedagoga k první verzi scénáře, student odevzdává také návrh harmonogramu realizace a rozpočtu

Kapitola obsahuje:
4
Studijní materiály

Realizační fáze natáčení seminárního projektu – audiofeature. Student konzultuje s pedagogem jednotlivé fáze natáčení. Osobní konzultace nad natočeným materiálem.

Fáze postprodukce, student konzultuje jednotlivé kroky postprodukce – hrubý střih – postprodukce střihu zvuku – úprava projektu dle připomínek vedoucího pedagoga práce – mix zvuku

Kapitola obsahuje:
1
PDF
4
Studijní materiály
Předchozí