Komunikační dovednosti v cestovním ruchu
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Komunikační dovednosti v cestovním ruchu

Způsob komunikace se studenty

  • mailem
  • v konzultačních hodinách předem písemně domluvených,
  • v hodinách, po, event. před hodinou

Informace učitele


Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, nácvik a prezentace projevu u příležitosti otevření ubytovacího či stravovacího zařízení.

 

Hodnotící metody: 

  1. povinná účast na seminářích 60 %

  2. diskuse na seminářích

  3. nácvik a prezentace projevu u příležitosti otevření ubytovacího či stravovacího zařízení.

  4. zápočet - představení digitální kampaně společnosti v cestovním ruchu.



Sylabus

  • 1. Lidský faktor v komunikaci, překážky v rozhovoru a jejich zdolávání
    Kritické úvahy o úloze vlastního já v komunikaci. Sebepojetí. Sebeuvědomění. Sebeodhalení. Komunikační šumy. Bariéry v komunikaci.
    2. Zásadní rozhovory a jejich zvládání, atmosféra rozhovoru
    Definice rozhovorů. Dělení rozhovorů. Role vnímání a naslouchání. Procesy ovlivňující vnímání. Vnímání druhých.
    3. Interpersonální komunikace a efektivní řízení konfliktu, krizová komunikace
    Interpersonální komunikace a moc. Konflikty a jejich příčiny. Přístup ke konfliktům a jejich zdolávání.
    4. Mezinárodní obchodní jednání
    Kultura. Pojetí kultury. Význam kultury. Sdílnost z pohledu kultury. Kultura a pohlaví. Vnímání kulturních odlišností.
    5. Přesvědčování jako proces, argumentace, věcná a nevěcná argumentace
    Pravidla přesvědčovacího projevu. Typy přesvědčování. Logické výzvy. Zdůvodnění z analogie. Zdůvodnění příčin a důsledků. Motivační výzvy. Apely důvěryhodnosti.
    6. Metody přesvědčování, manipulace
    Rozdíl mezi přesvědčováním a manipulaci. Třídění metod. Druhy metod a jejich charakteristika. Metodika interogativního přesvědčování. Všeobecná pravidla pro formulaci otázek.
    7. Reakce na špinavé triky a útoky v komunikaci
    Příčiny útoků v komunikaci. Druhy útoků. Reakce na útoky.
    8. Nácvik konkrétního projevu
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore a Martina CHYLKOVÁ. Komunikační dovednosti v cestovním ruchu: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná, 2018, 139 s. ISBN 978-80-7510-291-1. info
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
    doporučená literatura
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5726-1. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2. info
Výukové metody
teoretická příprava, diskuse, problémové učení, případové studie, projevy, prezentace

Informace učitele
Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, nácvik projevu.

Hodnotící metody: 
povinná účast na seminářích 60 % 
diskuze na seminářích, 
nácvik konkrétního projevu
zápočet

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

Učitel doporučuje studovat od 23. 9. 2024 do 29. 9. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 30. 9. 2024 do 6. 10. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 7. 10. 2024 do 13. 10. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 14. 10. 2024 do 20. 10. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 21. 10. 2024 do 27. 10. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 28. 10. 2024 do 3. 11. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 4. 11. 2024 do 10. 11. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 11. 11. 2024 do 17. 11. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 18. 11. 2024 do 24. 11. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 25. 11. 2024 do 1. 12. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 2. 12. 2024 do 8. 12. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 9. 12. 2024 do 15. 12. 2024.
Učitel doporučuje studovat od 16. 12. 2024 do 22. 12. 2024.
Předchozí